BerÄtta Alltid Vart Du Rider

vinkelina

Trådstartare
var jobbigt i stallet ikväll.

16:30 kom hästen ensam till stallet utan ryttare. vi for genast o söka henne efter den rutt hon berättat åt oss, men hittade inget.

efter 3 timmars sökning, med över 30 pers inblandade pluss polisen hittades hon. på ett helt annat ställe en vad hon hade sakt, hon hade ridit det tilltänkta rutten, men sedan tagit en tillägs sväng bakom stallet på ca 2 km, där hon även hittades.

hon dog förmodligen omedelbart.

Sv: BerÄtta Alltid Vart Du Rider

Oj fy:cry:

I mitt förra stall skrev man alltid på tavlan vart man red. Nu har jag hästarna hemma och rider alltid ut själv på dagarna .
Tänker ibland att om jag skulle ramla av nu vet ingen var jag är.

Usch vad tragiskt.
Vi har som vana att alltid skriva på whiteboard tavlan istallet vart vi rider de gånger vi ger oss av ensamma.

/B

Fy, vad tragiskt. :cry:

Även om man rider ut själv/är själv i stallet borde man ha för vana att skriva upp vart man har tänkt sig. Tyvärr så brukar jag inte hålla mig till uttänkta rutter.

Berätta var man ska rida är en sådan grej jag tänker att jag borde men inte gör...Jätte dumt:(

Tänker på er!

Fy vilken tragisk händelse:cry:..
det där är ett bekymmer.
Jag är till 99% ensam när jag hanterar djuren hos oss(hästar,kor).
Oftast tänker jag inte på det, men ibland när det händer ngt "otäckt" så hajar man till och funderar på HUR länge man skulle kunna bli liggande innan ngn började leta efter en:crazy:.

Usch vad hemskt.

Sänder en tanke åt er och er vän.

var jobbigt i stallet ikväll.

16:30 kom hästen ensam till stallet utan ryttare. vi for genast o söka henne efter den rutt hon berättat åt oss, men hittade inget.

efter 3 timmars sökning, med över 30 pers inblandade pluss polisen hittades hon. på ett helt annat ställe en vad hon hade sakt, hon hade ridit det tilltänkta rutten, men sedan tagit en tillägs sväng bakom stallet på ca 2 km, där hon även hittades.

hon dog förmodligen omedelbart.

Nä men fy:cry:.. Tänker på er. Mitt hjärta blöder med er.:cry::cry:

Mobil är en annan sak som alltid borde följa med på ridturen, även om man bara tar en kort skrittrunda. Har alltförmånga gånger ridit runt ensam i skogen och kommit på att mobilen ligger avstängd i stallet.

:cry:

*tröstkramar till dig, och alla andra behöriga*

Jag har alltid mobilen med mig, just för den anledningen!

Diana

Oh, vad hemskt.. kan man nånsin sluta fundera vad som hände? Det är ju så lät att göra så, skriva en rutt o sen ändra lite. man har ju ridit där 100 ggr förut..
Tragiskt när det går så, tänker på er och tjejens familj..

Usch vad hemsk...sänder en tanke till er:cry:

Jag har alltid mobilen med mig även när jag rider på ridbanan och jag har är noga med att skriva i stallet var jag rider...om sambon skulle komma hem medans osv.

Åh fy, vad obehagligt!
I mitt stall är det ingen som berättar vart man ska rida, ensam eller med sällskap. Det borde bli ändring på det.

Vad fruktansvärt och otäckt! Tänker på er...:cry:
Där min dotter rider ska man säga till någon (eller skriva på tavlan) var man rider, hur länge man räknar med att vara borta och så ska man ha mobil med. Tänk även på reflexer nu när mörkret kommer tidigare för var dag!
Tröstekramar:cry:

Usch vad hemsk...sänder en tanke till er:cry:

Jag har alltid mobilen med mig även när jag rider på ridbanan och jag har är noga med att skriva i stallet var jag rider...om sambon skulle komma hem medans osv.
Klokt:bow:
Kom ihåg att säga vart ni rider.
Är man medvetslös är det svårt att ringa- även om mobilen är med.

tänker på TS

Oj fy:cry:

I mitt förra stall skrev man alltid på tavlan vart man red. Nu har jag hästarna hemma och rider alltid ut själv på dagarna .
Tänker ibland att om jag skulle ramla av nu vet ingen var jag är.

Fruktansvärt!

Så hade vi i ett stall jag stått i - Man skulle ALLTID skriva vart man tänkte rida! Även om man tänkt rida i paddocken, som låg några hundra meter bort från stallet.

Ramlade hon av så olyckligt att hon omkom - Eller vart hon sjuk under ridturen? Mycket tragiskt i alla fall. //Linda

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 537
Senast: scizofren
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV