Beräkna tid

Widerberg

Trådstartare
Nästa helg är det då ÄNTLIGEN dags för den lokala debuten :D

Prel. startlistor är redan ute på nätet. Kollade igenom och funderade
lite med tiden, men det känns som om jag inte riktigt får till det :angel:

Jag startar i klass 4 (startnr 30 eller därikring), i klass 1+2+3 är det
sammanlagt 207 starter. Tävlingarna börjar kl 08:00.
Jag vill ha gott om tid när vi kommit dit samt till framridning. När skulle
ni tippa på att min klass börjar?:)
:banana:

Sv: Beräkna tid

Är det inte din klass först då. Lägsta klasserna (med högst nummer) brukar ju iaf. vara först

Vi brukar räkna att det tar ca 2 min per ekipage och sen räkna med att det tar lite tid med banombyggnad och bangång.

Orkade inte räkna ihop hur lång tid det kan ta, men det är så vi planerar vår resa iaf :)

Lycka till på tävlingen!
Håller tummen :D

Nope de börjar med klass 1.

Zara: Vad kan man räkna på banombyggnad och det? 30 min?
Tack :)

Ok tur för dig, hade blivit tidigt annars ;)
30 min är ganska lagom om du räknar in prisutdelning för klassen innan, banbyggnad och bangång.

Var ska du tävla?

Jag skulle nog räknat 1.5 minut per ekipage då, de ska ju inte rida omhoppning och det brukar gå rätt fort.
Och det är ju bättre att vara lite tidig än sen

Lycka till förresten :)

Ringsjöns tävlingar flyter på bra.

Tänk så här: Totalt antal starter på dagen är ca 440 st. Om varje start ta 2 min kommer de att hålla på till kl 23. Inte troligt att de tänker, eller hur? Om varje start tar 1½ min är det klart kl 19. I bästa fall. Mer troligt. 200*1,5, tja, runt kl 13 borde du starta. Men eftersom du har så många före dig så hade jag ringt på fm och frågat hur långt de är. Simrishamn-Ringsjön kan väl ta knappt 1 timme? Ring vid halv 11 och kolla hur långt de kommit.

Jag antar att det är stor häst och då har jag fått lära mig att de kan ta 40 ekipage i timmen ungefär. En del är ju sen jätteduktiga på att bygga bra banor och sen att det är en bra domare som gör att hela dagen går tokfort, men generellt kan man räkna 40 ekipage / timme (då lär man inte komma försent i alla fall och det vore ju synd att missa sin start). Sen beror det ju lite på bedömningar också. Lokala tävlingar brukar ta längre tid än regionala osv.... men det är ett riktmärke.

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hoppning Det var en halv evighet sedan jag tog grönt kort, och jag vet inte om vi gick igenom det här då. Hursomhelst. Tävlingen startar 9.00 i...
Svar
1
· Visningar
955
Senast: fickan
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 595
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka