Bensylbensoat i sebum

Elsa2000

Trådstartare
Har fått detta utskrivet till min exemhäst.
Peppar, peppar så verkar det funka bra!
Min fråga till er som vet är: Hur ofta ska man smörja på det?
Enl. vetten så var det var 8:dag, men när jag kollar här på buke så verkar det variera väldigt!
Nån som vet??

:)

Sv: Bensylbensoat i sebum

Jag köper det direkt från England till min exemponny. Börjar smörja varannan dag i april, och sen 1 till 2 ggr i veckan under sommaren. Har märkt att om man börjar smörja tidigt verkar det som om ponnyn klarar sig mkt bättre, och i år behöver jag bara smörja en gång i veckan trots rejält med flugor/knott här pga regnskurar var och varannan dag.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 611
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: tara
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka