Benställningar

W

Waseeka

Nu hoppas jag att jag är på rätt ställe!
Jag säker info, erfarenheter och likasinnade för att få mer kött på benen.

Jag har en 2-åring som är "exbent". Finns det någon som själv har en häst med den benställningen som är vuxen, eller någon som har erfarenhet av det??
Jag antar att det finns olika grader av det, hur påverkar det ridbarheten? Kommer hon dra på sig skador, vad kan jag göra för att förebygga det?

Jag har aldrig tänkt på det innan och känner mig fruktansvärt dum som inte ens visste om det förens nu, om jag får sätta grader från 1-10 där 10 är en skräckbld skulle jag väl vilja sätta 1-2, det syns alltså men inte särskilt mycket, ingen annan innan den nya hovisen har någonsin kommenterat det tidigare, varför?! Behöver jag vara orolig nu?!

tacksam för precis alla svar...

Sv: Benställningar

Ett litet tilläggg efter att ha hittat en gammal, gammal tråd. Som jag förstår det och ser, är hon rak ner till carpus-framknä o har sedan en paralell förskjutning(?) därifrån så resten av benet går alltså lite utåt.. Och som föl hade hon "raka" fina ben, inte alls knölig på något sätt som jag sett en del fölungar är som inte ska vara något fel på, uppenbarligen missade jag nånting i alla fall... Om jag tänker rätt nu förstås.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: miumiu
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 118
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 250
Senast: Twihard
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 201
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros