Benställning vid vila

T

Timo

Min 5-åriga häst står med frambenen ganska långt in under sig när han vilar/sover i hagen. Vad kan det bero på? Han visar ingen hälta och verkar pigg och frisk i övrigt.
/Timo

Han kanske har ont någonannanstans? Min dam står med sina ben väldigt långt under sig men hon är halt iofs. Hon har precis varit in och fått bränna båda harhasarna så nu är det vila igen... Annars kanske han tycker det är bekvämt? Fast jag skulle fundera på om det fanns någon värk någonstans om det är ett onormalt beteende för din häst.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA