B

Borst

Är en dressyrryttare som letat mig hit för att få tips och råd i valet av benskydd. Jag ska ha benskydden vid uteritter, så jag vill att de ska skydda mycket. Samtidigt skulle jag aldrig våga rida med lindor ute. Är lite hysterisk på den fronten :crazy:
Jag hade för längesedan ett par benskydd som var gjorda utav nån slags skumplast på insidan. Jättemjuka och praktiska, bara att stoppa under vattenkranen efter en lerig uteritt. :)
Är det någon som vet var man kan köpa sånna? Går det ens? Och i så fall vart?

Sv: Benskydd

jsag är mkt nöjd med mina eskadron allround skydd, skyddar bra, perfekt passform o enkla att hålla rena.

HAha- menar du såna skydd med likosm hål i innefodret? De har jag inte sett på några år... Iofs skulle jag nog springa om jag såg dom också. Men visst- praktiska var de...
Men det finns massor av skydd som är lättskötta idag. De flesta är ju plast på utsidan. Men jag gillar inte neoprenskydd på insidan. Jag brukar köpa med läder på insidan och plast utanpå- mycket lättskött.

Pessoas nya variant i gummi måste ju också vara ok att sköta om kanske. Gillar dom INTE

Ja, jag menar de där som det är hål i på insidan !! :D :banana:
Jag har kikat lite på eskadronskydden. De verkar bra..
Men jag vill gärna ha fler tips..

Liknande trådar

J
Utrustning Hej! Jag har ett stora problem med att hitta benskydd som passar min häst eftersom han har relativt grova ben (frieser). Vad använder...
Svar
5
· Visningar
3 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka