Sv: Benskydd

Vad har ni för benskydd när ni hoppa? Jag brukar ha senskydd+boots fram eller skydd som går runt och lindat bak :)

Varför använder du lindat bak?:) en vanlig fråga bara ingen negativt menat.
Har bara inte riktigt kommit på eller frågat varför vissa använder ofta lindat bak! :p

Linte olika från gång till gång. ANtingen läderskydd runt om, eller läderskydd bak och lindor fram, eller eskadron fram och lindor bak, eller eskadron eller pro skydd runt om. Ev boots på om tävlingen går på gräs och jag behöver använda de långa broddarna.

Jag lindar ofta bak då min häst är så rädd om benen, gillar inte att slå i hindrerna så blir lite mjukare för henne. Men sedan tycker jag benlindor ger så bra stöd.

LIndor skall aldrig användas i någon slags ridning om man inte har kunskapen att linda rätt!! Men som jag som lindat hela mitt liv(har aldrig haft en linda som gått upp!!) känner jag mig fullt säker i att hoppa med lindor. Min häst är vädigt känslig om benen och blir rädd när hon slår i, därför använder jag lindor då ett ev nedlag inte skärrar upp hela hästen så resten av rundan är förstörd.

Kan man linda rätt så är det inte "fel" att använda lindor även i hoppningen, vore det aå hemskt skulle inte många i världseliten använda sig av lindor när de hoppar.

jag köpte mina boots med fårskinn från Horze..

när jag hoppar hemma har jag Veredus Pro Light skydd, vid tävling Dy'on läderskydd eller Veredusen..
vid broddar har jag även Eskadron boots med fårskinn!

Jag har oftast Veredus Pro Light fram, har både bruna och svarta, sen någon av mina höga damasker bak (alltid höga skydd även bak, äger inga korta).

Ibland även svarta Eskadron Cross Country som jag har höga runt, men dom är lite tunga att hoppa med på den hästen jag har nu.

Vid tävling har jag svarta KenTaur läder-senskydd runt om, de är nämligen några av få som har höga bakskydd...

Någon som har tips på snygga bruna läderskydd? Gärna som finns i halvhög bakmodell...

Jag har senskydd och kotskydd Då är det märket PRO som ligger mig varmt om hjärtat.

Har ibland boots men då bara när det är gräs.
Sen så åker lindorna på rätt ofta när det inte är vatten i paddocken.

Men jag har skydd jämt på hästen. Oftast är det lindor men senskydden åker på ibland oxå tex vid hoppning

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Hästen har bruna Eskadronskydd runt om vid träning och uteritt och läderskydd från Equipe runt om vid tävling.

Ponnyn har bruna Eskadron runt om.

Min gamling var lindad och hade senskydd över det på frambenen, korta strykkappor bak + boots.

Nyahästen, som bara är löshoppad, har senskydd fram och korta strykkappor bak.

Senskydden varierar mellan olika läder varianter och "vanliga".

när ponnyn hoppade hade han hampa pro skydden +vid gräs vanliga boots ( :

Liknande trådar

Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
224
Senast: WildHorse
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·
Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: Grazing
·
Tävling Det är äntligen dags att komma ut på tävlingsbanorna igen! :) Många år sen jag tävlade hoppning sist, så jag har uppdaterat mig genom...
Svar
3
· Visningar
1 270
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka