M

majabergman

Vad har ni för benskydd när ni hoppa? Jag brukar ha senskydd+boots fram eller skydd som går runt och lindat bak :)

Sv: Benskydd

Senskydd fram & strykkappor bak :p Beror ju på vilken sorts häst man har men jag brukar använda det.

Vanligtvis senskydd runtom. Oftast Catago, har i lite olika färger och storlekar.
7990874.jpg

5389825.jpg

Ingen jätteflashig en. En Nikon Coolpix 4200, köpt augusti 2004 så den är rätt gammal nu. Skulle vilja ha en ny men vi får väl se :)

haha, det var precis som jag trodde! Har en likadan och tycker att färgerna och skärpan blir så himla fina. Dock funkar det ju verkligen inte att ta ridbilder med den (iaf när det går fort :p )

Jag har globus-lädersenskydd runt om med fårskinnsilägg i dom. Sen så har jag Eskadrons boots med fårsklinnskant på framhovarna. :love:

Jag har lite olika bereonde på väder:

Eskadron senskydd och låga kotskydd bak

Veredus Gand prix, fårskinns moddeln (gammla moddelen)

Veredus Carbon Gel

Equipe Läderskydd.

Veredus Grand Pri skydden använder jag inte så ofta. Köptes till min förra häst, var de enda skýdden hon kunde ha utan att få skavsår. Eskadron skydden används mest vi träning. Så de andra Veredus skydden och Equipe läderskydden används vid tävling. Ibland använder jag Doda teknikskydd, bereonde på vilken klass det är förståss..

boots om jag har broddar, svarta eskadron fram + bak,
men snart har jag svarta verdus carbon gel fram + bak:love:

Jag har röda Equi Gard Expert (senskydd) fram vid hoppning och boots om jag har broddar. Boots runt om vid FT och ibland lindar jag bak. Vill ha svarta lädersenskydd:love:
Inga skydd vid "vanlig" ridning och dressyr.

Olle har catago pro skydden runt om, bruna.

Amity har (eller ska ha, hon har bara haft dom en gång) Veredus olympic (dom som ser likadana ut som carbon gel) runt om, svarta.

Boots om jag har broddar.
Har även ett par veredus (grand prix?) med fårskinsinlägg fram och bak, svarta. Och bruna läderskydd fram och bak, bruna, men dom andvänds inte så ofta.

Jag har senskydd fram och kotskydd bak, oftast Veredus Pro Light...:) Men ska ta och köpa Carbon Gel så fort jag har råd.

När jag tävlar på gräs åker boots på också, Eskadron med eller utan fårskinn.:)

Liknande trådar

Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
224
Senast: WildHorse
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·
Hästvård Vilket är det mest prisvärda/ bästa kylande linimentet på marknaden? Eller är de lika varandra?😊 Jag skulle vilja ha ett kylande...
Svar
2
· Visningar
274
Senast: Grazing
·
Tävling Det är äntligen dags att komma ut på tävlingsbanorna igen! :) Många år sen jag tävlade hoppning sist, så jag har uppdaterat mig genom...
Svar
3
· Visningar
1 270
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka