Sv: Benskydd.

Som sagt. detta handlade om min häst som du förmodligen inte har ridit.
Detta hände flera gånger, och jag hade då ridit ut med dem innan utan problem!

Ja, hon slängde av mig efter hindren även innan, men blev värre med skydden.. ;)

Men. Som sagt. Den perioden är över nu, och hon kan gå med skydd.

jag har också en känslig häst men han får vänja sej, trots att jag är rädd om mina hästar (och inte FÖR dom).
de kan inte vara så att din häst tycker om att hoppa därför gör om lite krumsprång efter hindren ?? så du faller av??
min han kan kaprioler och alla andra högre dressyr moment när vi rider på banan, enbart för att han tycker de e såå kul. men jag tycker inte de e lika roligt jämt framför allt inte när folk tror att han är utbildad till detta !!
men jag rider tills han slutar att hålla på o visa upp sej och till han kan koncentrera sej på arbetet istället (tyvärr kan han hålla på i 2 timmar, o det är ganska störigt när han gör så i en kombination:confused:
men har häldre en glad o sprallig häst än en häst som inte visar glädje, rädsla alls.
och bara för att vi vänjer våra hästar vid det mästa från födelsen så tycker vi inte mindre om dom utan vill att dom ska fungera som BRA ridhästar
http://palominostallet.3w.e

Jodå, jag har haft känsliga hästar, men jag har aldrig lagt mig i min hästs problem utan låtit dem lösa det på bästa sätt själv, dvs lära sig stå ut med tex skydd då som i det här fallet (förutsatt att hästen inte äventyrar sin hälsa). Som ducell skriver, man ska vara rädd om hästen inte för hästen.

Nej, hon tvärstannade efter hindren och gjorde en specialbockning för att få mej att åka av. :angel:

Dock har det som sagt blivit bättre nu. Hon har *peppar* inte gjort något sådant på över ett år nu. :p

Borde man inte ta tag i det problemet innan man ger sig ut i terrängen i så fall? Kan ju bli lite farligt om man inte litar på sin häst.
Har själv en vädigt studsig och busig häst men vi litar på varandra i alla lägen och det känns som en enorm trygghet.

men LYCKA TILL med skydden och terrängen

Som sagt. Jag har inte nämnt att jag inte litar på min häst, eftersom jag gör det!

Jag har klarat mig utan skydd i många år nu utan att någon av mina hästar tagit skada av det :p

Men tack! :)

Nja bara din inställning till att hellre riskera att hästen skadar sig än att lära den acceptera skydden, och försvarar det med att "den gillar dem inte". Fast nu har du ju skrivit att hästen har axccpeterat dem och då finns det inget att diskutera längre.

Suck. den kan ju skada sig lika mycket om den går omkull eller snubblar flera gånger så det är ju pest eller kolera isf.. :smirk:

Men ja som sagt. skit samma.

Man får ha padd, man får ha boots o NEW finns i de flesta välsorterade affärer.
Om du går in och tittar på hooks.se så finns där ett par benskydd som heter "Damasker med teddyfoder...610500" och det är läder skydd med foder inuti kan du inte nån titta om man kan ha dem?:bump: :rofl:

Det finns inga bestämmelser på vilka typer av vanliga benskydd man får ha. Dock kan teddyfodret riskera att bli tungt av vattnet i vattenhindren.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige slutar sexa i lagtävlingen i fälttävlan. Men det hade kunnat sluta med brons – om det inte varit för straffet i gårdagens...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
112
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag går det sista momentet i fälttävlan – banhoppning. Under morgonen gjordes en andra veterinärbesiktning av hästarna efter terrängen...
Svar
0
· Visningar
102
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går red Sofia Sjöborg terrängen felfritt – men fick 15 straffpoäng i efterhand. För något som ingen har sett. Utan straffet hade...
Svar
0
· Visningar
118
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka