Miljon
Trådstartare
Jag brukar rida på vägar och ordentliga stigar när jag rider ut, och då har jag aldrig benskydd på hästen. Nu senast tyckte tränaren att jag skulle börja rida mer bortanför stigarna, rakt ut i skogen. Det är ingen trevlig, platt tallskog vi pratar om då utan ordentligt ojämn terräng med stenar, stubbar, grenar och annat skit. Tanken med det är förstås att hästen ska få jobba med hela kroppen, se sig för, tänka efter och komma igång med alla stora musklegrupper. Men jag är lite nojig för det här med att rida på sån terräng, är rädd dels för att hästen ska kunna fastna, men framförallt för att den ska skrapa upp sig på något... Att fastna borde ju inte vara någon jättestor risk, det gäller ju bara att kolla var jag rider. Men att skrapa i något med ett ben bedömer jag som större risk, eftersom syftet med ridningen är just att gå bortanför vägar och stigar = i oländig terräng.
Funderar därför på om jag borde skaffa några bra benskydd att använda vid dessa uteritter... Men vilken modell på skydd kan vara vettig då? Jag använder i stort sett aldrig några benskydd alls, så det är inte alls mitt område det här...
Funderar därför på om jag borde skaffa några bra benskydd att använda vid dessa uteritter... Men vilken modell på skydd kan vara vettig då? Jag använder i stort sett aldrig några benskydd alls, så det är inte alls mitt område det här...