Benskydd ved innhopning...

S

sleepy

Bör hesten ha benskydd når den skal lære å hoppe? Så ikke den får helt motvilje om den skulle rive noen ganger... :confused:

En oerfaren häst kan ju vara lite "fumlig" med sina ben de första gångerna den hoppar, så jag har benskydd på mest för att den inte ska sparka sig själv, inte så mycket för att den ska slå i hindret. Sen beror det på åldern på hästen och hur högt man tänker ha hindren. Är det riktigt unga hästar som bara ska lära sig vad bommar är, använder jag inte benskydd.

/Timsetim :)

Anser att alla hästar ska ha senskydd vid hoppning, oavsett ålder. Skulle ALDRIG hoppa mina hästar utan skydd!!! :eek:

Nja,håller delvis med dig. Men fölisen som springer efter mamsen över några bommar på marken eller åringen som ska vänja sig att själv springa runt över bommar tycker jag inte behöver skydd. Men som jag sa. När hinderna börjar likna hinder, ja då använder jag alltid skydd.

/Timsetim

Liknande trådar

Ridning Usj, det kjennes virkelig ikke bra ut ridemessig om dagen. Bremsen er på, enda stall eier sier hun har ekstremt mye energi ved utslipp...
2
Svar
39
· Visningar
2 329
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: Freazer
·
Dressyr Har sett 2 reaksjoner på youtube om FEI's nye regelbok for 2023 som har fjernet alle punkter om hvordan hestens hode skal være under...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 588
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 195
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur