Benmjöl!!

Maria_77

Trådstartare
Hej!!
Jag har börjat med benmjöl till vår tik & undrar hur ni gör för att få i hundarna det? Med tanke på att hon väger 60 kg, så ska hon ha 4 msk. Jag har blandat ner det i hennes färskfoder, men då dissar hon maten. Så har ni några tips på hur jag kan få i henne det?

Mvh Maria

4 msk till en hund oavsett storlek låter ju som jättemycket om den redan äter ett komplett färskfoder. Ge mindre och se hur mycket som faktiskt behövs först, så att du inte överdoserar och skapar problem för hunden.
Håller med där. Mina kan få väldigt ont i magarna av för mycket benmjöl och det utan att bli hårda i magen. Dom visar det genom bugande och hetsätning av gräs. Jag är numera rätt försiktig med benmjöl om ger bara om jag absolut säkert vet det behövs som tillägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka