Benlindor elastiska eller inte?

W

Winci

Förr red jag med elastiska lindor +padd(givetvis)
Numera mest med 'vanliga'(dock ej fleece) +padd
Men alltså vad är egentligen 'bäst'? :confused:

Elastiska lindor ger med stöd. Testat lindor med både fleece och elastisk?

Fleece är stallbandage det har jag aldrig ridit med.
Men 'vanliga' klassa de som elastiska? De är iofs elastiska på bredden men inte längden eller :confused:

du stryper vldigt lätt hästen med elastiska, de sitter å andra sidan bättre, emn jag har ridit oelastiskt i alla år (fast jag rider inte med lindor ofta) o de har aldrig rört sig.

varför rider du med lindor?

jag är överförtjust i de som är kombinerade fleece och elastiska, då har du både underlägg och linda o ett.
/jenny

Fleece andvänder jag enbart som stallbandage :)
Jag har letat efter de som är hälften elastiska/hälften oelastiska, men vill då ha elastiska har ännu inte hittat vad jag letar efter :(
Andvänder lindor när jag tränar dressyr enbart för att få stöd :)

du letar efter kombinerade, men vill ha elastiska....
varför letar du då?

du har ju elastiska?

:confused: fattar inget alls..

enligt undersökningar är de enda benskydden som ger stöd senskydd från hoppningens värls..

lindor bryter snarare ner senor o annat pga att hästen inte använder de till fullo pga att lindorna hindrar det. alltså efter lång tids användning i träning.
Men inget är säkert eftersom bara en undersökning gjorts, och det på travhästar på rullband.

/jenny

alltså jag vill ha elasktiska på bredden i de kombinerade det har jag inte hittat ;)

Lindor andvänder jag enbart när jag tränar dressyr annars andvänder jag senskydd när jag hoppar/rider ut osv. alltså andvänder jag lindor ca 3 timmar per vecka jag tror han fixar det :)

jaha! varför sa du inte det då Smile****

men.. nu undrar jag vad det är för plus med att ah på bredden?
Man kanske borde uppdatera sig lite...

/j*

Jag var skeptisk mot de med hälften fleece, hälften vanliga men nu har jag köpt några från equalityline och är supernöjd, sitter som berget!;)

jag menade längden :o :D Men jag kan tydligen inte förklara det :D. Alla är nämligen elastiska på bredden som jag hittar typ de på h**ks :(

Jag har de elastiska m kardborre från h**** och de rekommenderar jag varmt. Mycket rejäla och verkar hålla hög kvalitét.

//Alice

Fast de på h**ks är inte elastiska på längden de är stumma väl :(

Jo, de har helt elastiska m kardborre. Tyvärr finns de bara i svart, vit, grå, grön och blå. :(

//Alice

Jag har vanliga elastiska med Eskadron Climatexpaddar :)
Ger bra stöd och "andas".

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
1 019
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
10 067
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 550
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka