Belysning ridbana

fejko

Trådstartare
Vad ska man ha för belysning på ridbanan? Hur höga stolpar, vad för typ av armatur? Jag vill inte lägga ut en förmögenhet. Kan man köpa begagnade lyktsolpar på blocket?

Banan är 30x50 meter
 
Sv: Belysning ridbana

Jag har också tänkt fixa belysning till min paddock. Jag tror vi ska bara sätta ett järnrör som blir ca 4 meter (så man inte blir bländad) i mitten efter ena långsidan. Svetsa fast ett plattjärn upptill och sätta dit 4-5 strålkastar led-lampor som riktas så att så mycket som möjligt av banan blir upplyst. Hoppas på att det kan funka :)
 
Sv: Belysning ridbana

Låter som något för mig, min ridbana är tänkt att bli i samma mått!

Har iofs stolpar liggande, men funderar på hur många som kan behövas??? Kommer ju inte frekvent att rida kvällstid men den BÖR ju kunna användas även då...
 
Sv: Belysning ridbana

När vi gjorde belysning till ridbanan fick man gratis hämta stolpar som blivit borttagna från våra vägar, en hel del av dom var det "inget fel på".
Men minns inte riktigt vem det är som man skulle ta kontakt med, borde vara tekniska kontoret du bor i och annars borde dom veta vem det är som håller i det.

/Camilla
 

Liknande trådar

Anläggning Hej Ska salta min ridbana nu när det är plusgrader så den kan hålla ett litet tag men vilket salt? Magnesiumklorid som även används på...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: Sesca
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 565
Senast: skogaliten
·
Anläggning Stallet där jag har hästen uppstallad har en ridbana som egentligen är alldeles för djup och lös. Stallägaren har haft ute...
Svar
14
· Visningar
3 512
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp