Belöningar

RostKaptenen

Trådstartare
Har fått lite idétorka här hemma och vill öka på min belöningskorg. Vad är era hundars favoritbelöningar?

Hos oss ligger dessa i topp:
Kampleksak med fårskinn och expander är alltid nummer 1.:up:
På god andra plats, köttbulle, leverpastej, mjukost med skinka, liten tennisboll med pip, samt lång "orm" med expander i hela "kroppen" och pip i huvudet, även en "kägla" från ett mjukis-bowling-set från Ikea är rolig att kampa med (men här är risken större att mattes fingrar hamnar i kläm då deninte är så stor...).
Allra bäst när vi först leker med Fårksinns-kampen, sedan kastar jag bollen och när hon kommer tillbaka med den så får hon godiset, det har vi som belöningsrutin när vi baklängeskedjar t.ex.
Godiset serveras med fördel genom att hon får jaga efter det lite, om det ska vara en aktiv belöning. Ska det vara en mer passiv belöning gillar hon att vi "delar" på godiset, jag tar upp och "smakar" och säger hur gott det är innan hon får tillbaka det igen:D

Favoritsakerna är oftast de nyaste sakerna och favoritleken med Sarek är när jag säger "vänta... BIT!" Samtidigt drar jag leksaken bort från honom så det blir lite jaktlek. Just "vänta" är något han laddar mycket på, det använder jag i många andra lekar också.

Rio har också ett också ett bra drag i kampleksakerna och går igång på lite "smisk" men han fick ingen bra träning i att leka när han var ung tror jag (omplacering). Han har också varit skadad mycket och då har han inte fått kampa så mycket. Så han är lite trögstartad och är ganska dålig på att komma tillbaka med grejerna. Rio har som de flesta kelpies ett svart hål i magsäcken och är därmed alltid hungrig så han är supermotiverad på gotter. Bäst av allt är kokt lever men det mesta går ner :)

Som lekledare beskrivs jag nog bäst som högljudd :p. Jag är minst lika flåsig som hundarna efter ett träningspass

Har fått lite idétorka här hemma och vill öka på min belöningskorg. Vad är era hundars favoritbelöningar?

Hos oss ligger dessa i topp:
Kampleksak med fårskinn och expander är alltid nummer 1.:up:
På god andra plats, köttbulle, leverpastej, mjukost med skinka, liten tennisboll med pip, samt lång "orm" med expander i hela "kroppen" och pip i huvudet, även en "kägla" från ett mjukis-bowling-set från Ikea är rolig att kampa med (men här är risken större att mattes fingrar hamnar i kläm då deninte är så stor...).
Allra bäst när vi först leker med Fårksinns-kampen, sedan kastar jag bollen och när hon kommer tillbaka med den så får hon godiset, det har vi som belöningsrutin när vi baklängeskedjar t.ex.
Godiset serveras med fördel genom att hon får jaga efter det lite, om det ska vara en aktiv belöning. Ska det vara en mer passiv belöning gillar hon att vi "delar" på godiset, jag tar upp och "smakar" och säger hur gott det är innan hon får tillbaka det igen:D

Hos oss funkar endast godis eller om jag bryter av lite av hans gamla hundmat.
Leksaker blir han alldeles för triggad och låst i huvudet av :(

Alla former av bitvänliga leksaker. Tiken gillar den hårda bollen från Biltema som låter. All mat går ner tom torrfoder men för intervallträning används majonnäs på tub eller böckling på tub. Mycket uppskattat och värt att springa fort för. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka