Belly belt / flexi belt, ridbyxor?

Linna

Trådstartare
Någon som provat dom? Vad tyckte ni om dom? För er som inte vet vad det är så är det en rem man sätter mellan knappen och knapphålet på byxorna då magen blivit för stor. hur har ni gjort med ridbyxor då dom inte går knäppa längre?

Sv: Belly belt / flexi belt, ridbyxor?

Köpte ett dyrt belly-band men använde de knappt. Lånade ut de till en kompis som tyckte de var asbra. Mina ridbyxor är helt sjukt stretshiga så de kunde jag använda länge. Sen när jag fick sammandragningar av att rida aktivt jobbade jag i skritt i mjukisbyxor ;) mina gamla byxor tvättade jag och så var de lika tighta som innan magen tänjde ut dem ;)

Gummiband mellan knapp och knapphål. Tröja som går ner över glipan.

Jag köpte en uppsättning med belly-belt, med knapp att använda till vanliga byxor. Jag tror jag använde dem tre gånger sen blev jag för tjock för att tycka det var bevämt och då gick jag bara upp 14 kilo totalt under graviditeten, Köp ett par billiga tre nummer för stora byxor istället tycker jag!!

Jag hade bellybelt ett litet tag då magen inte var som vanligt men inte så gigantstor. Men jag vet inte...är väl ingen höjdare. Jag hade mer nytta av byxor med riktigt låg midja. Ska sälja mitt bellybelt nu för vi planerar inga fler barn!

Innan magen är för stor går det ju bra med vanliga ridbyxor (låg modell är mycket bekvämare än vanliga....) och gummiband i knappen.
Efter ett tag fick ialla fall jag övergå till typ mjukisbyxor, tycker inte att det gjorde så mycket, känns ändå inte som att man kan trimma på samma sätt när man fått mage. Nu i söndag var nog sista gången jag red innan bebisen kommer, känns inte bekvämt längre, Har precis gått in i v 30....

Jag slutade rida då jag inte fick på mig byxorna längre och i samma veva som dom vart för små så kom jag knappt upp på hästen heller. :)

När jag jobbade så satte jag en hårsnod i knappen och knapphålet och hade långt linne över. Då syndes det inte så mycket.

Jag kunde inte alls använda mina vanliga byxor. Redan i vecka jättetidigt kunde jag inte stänga knapparna i dem. Att ha gummisnodd fungerade inte alls för alla byxor bara hasade ned.

Jag gick jättetidigt i mammabyxor och det var så skönt så skönt. Hade jeans med mudd och lite sånt.

Jag gick upp 10 kg så jag var inte direkt gigantisk :D

Jag red med långkalsonger och ett par mjukisbyxor. Jag tror jag red sista gången i v,36!

Jag bytte till ett par gamla, superslitna ridbyxor med rejält uttänjd resår redan i v. 15 eller så. När även de blev för små så lånade jag mormors mjukisbyxor :D Red sista gången i v. 38. Inte ett dugg bekvämt, magen tog i framvalvet i varje steg :angel: Har hittills gått upp närmare 25 (!!!) kg, går in i v. 42 imorrn.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 360
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 057
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar