Belgisk harkanin

TheWickedWitch

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av den kaninrasen?
Vill bara höra lite allmänt hur de är att ha som "gårdskanin".
Våran älskade Gunvald har nämnligen oväntat somnat in idag :cry:
Och vi hade tänkt ersätta honom så fort som möjligt

Helt underbara! Coola o lugna även om de är reserverade till en början om de inte blivit så mycket hanterade. Knepiga att lyfta men man vänjer sig om man får en unge.
Väldigt speciella kaniner och frihetsälskande men inga rymmare. Orädda.

Vi har i alla fall bokat fast en unge nu, vi var och kikade på dem igår, och de var verkligen lugna men ändå vakna och nyfikna. Dessutom ser de ju så coola ut :love:
Günther ska han i alla fall heta och vi ska hämta honom på tisdag :D:bump:

Har bara haft en korsning. Belgisk hare/vädur var han och världens absolut mest presonliga, snälla och tillgivna kanin. tyvärr fick han i sig hundmat och dog. :cry:

Algot...
kanin2_orig_se.jpg

Jag tycker de är filosofiska :D
De ser så fundersamma ut, hör något långt i fjärran och lyssnar på "det" en lång stund..
coola!

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
483
Senast: ameo
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 969
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 851
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17