Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

Ainon

Trådstartare
Är det inte standard att få en bekräftelse på att det man skickat in är mottaget när det handlar om viktiga ansökningar?

Anledningen att jag funderar är eftersom jag skickade en, för mig extremt viktig (är alltså inte en arbetsansökan ;)), ansökning i måndags och bad dessutom om skriftlig bekräftelse på att det blivit mottaget i mailet och har än inte fått någon bekräftelse trots att jag skickade en efterlysning efter den där bekräftelsen även igår. Fristen går ut idag och jag får inte tag på någon via telefonen heller :meh: Vill egentligen hemskt gärna ha den där bekräftelsen på grund av att det är jäkligt myket strul runt papersexcersisen här. Men kan kanske att det finns dokumenterat i "sent items" mappen på mailen att jag skickat räcka vid eventuell tvist?
 
Sv: Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

Nej, det räcker nog inte vid en tvist.

Jag hade velat ha en bekräftelse på mottagandet om det handlar om en tvist.
 
Sv: Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

Du har inte läskvitto då? Om inte så hade jag fixat en mail med sån funktion.
 
Sv: Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

Är som svårt att lyckas få någon bekräftelse när man inte får svar någonstans :crazy:

Du har inte läskvitto då? Om inte så hade jag fixat en mail med sån funktion.

Smart! Har jag inte fått någon bekräftelse innan 17.00 idag så ska jag skicka in det på nytt med läskvitto. Hade inte en tanke på den möjligheten så tack :)
 
Sv: Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

nja, inte direkt tror jag :meh: har precis efter mycket om och men lyckas fa ALLA dokument som skulle in till ett universitet bekraftat anlanda. Inte nog med att det skulle vara krangel med HUR dem mottager papprena, nar jag begarde bekraftelse pa vad som hade anlant fick jag inte svar. Sjalvklart hade flera av dokumnten kommit vilse :crazy: handledaren promenerade ner och fragade dem specifikt vad som saknades (dem sa forst att allt saknades = 7 olika forsandelser), da var det bara ett dokument som var borta. Kuriren blev dyr, och nar det val anlande kom det fram att det saknades tva till forsandelse.......och en e-mail referens.

Det ar da man borjar fundera pa om man faktist vill till universitet i fraga nar ens forsta kontakt med admin teamet ar riktigt usel O_o
 
Sv: Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

Känns som att det är standard på universitet. Jag känner mest för att :banghead: just nu.
 
Sv: Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

Du har inte läskvitto då? Om inte så hade jag fixat en mail med sån funktion.

Då gäller det att folk också skickar det.
Man kan ju strunta i det om man vill. Jag får sällan läskvitto när jag klickat i det.
Eller finns det läskvitto som sköter sig självt?
 
Sv: Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

Det finns en del som faktist lyckas anstalla duglig eller till och med helt fantastisk personal. Admin hos Imperial College var grym :love: (eller ar fortfarande vid kontakt). ARU var totalt vardelos, varsta jag stott pa, 95% av deras daliga rykte ar nog pga admin tyvarr. Uppsala har varit helt ok :)
 
Sv: Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

Precis. Får jag mail som kräver läskvitto så får jag frågan "Vill du skicka läskvitto?" Med alternativen ja eller nej. Så det är tyvärr ingen garanti.
 
Sv: Bekräftelse på mottagande, är inte det standard?

Det är sant. Däremot kan man ju skicka med begäran om leveranskvitto och då får man ett leveransbesked så fort mailet nått mottagarens server. Kräver alltså ingen aktiv åtgärd från mottagaren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp