Behövs licens för debutantklass?

N

Nyrelski

Ska rida en häst utan licens i debutantklassen i Vinslöv. Behöver jag skaffa det?
Det är en regional tävling, men jag har fått för mig att debutant alltid räknas som lokal, men det kanske är fel :confused:

Sv: Behövs licens för debutantklass?

Du denna frågan har varit uppe här 1000 ggr.

Så här ÄR det.

Du får bara rida lokala debutant utan licens på häst.

Är tävlingen regional är det licens som gäller ÄVEN i debutant

Är precis i samma sits som du gällande det nämligen

fio skrev:
Är tävlingen regional är det licens som gäller ÄVEN i debutant
Och i de fallen önskar man att arrangörerna skulle vara lite vakna och skriva ut deb-klassen som lokal i proppen även om resten av tävlingen är regional. :mad: Jag skulle vilja att man gick tillbaka till den tidigare regeln som var som Nyrelski trodde, att alla debutant räknades som lokal.

Japp håller absolut med!! Borås hade det fast enbart för ponny och inte för häst :confused: Fast nu blev den inställd iallfall.

Ja, jag tycker man biter sig själv i svansen där - om man vill attrahera nya ryttare till sporten så är det ju de som rider upp till LA dressyr och 1,10-hoppning (och det gör man ju med lokallicens) som kan tänkas vilja rida deb fälttävlan men inte f*n vill någon langa ut 700 extra per år i ryttarlicens och inte heller hästlicenskostnad bara för det?

Nä men sen när tänkte förbundet egentligen på sådant :angel:

Jag har iallafall lyckats värva 2 st juniorer 14 år resp 15 år som båda hoppat 130 hoppning felfritt på häst till att rida fälttävlan nästa år :D Dom har tagit kortet och allt redan i år. Det är bara dressyren som fattas men den slipas på just nu , så dom kommer bli farliga.

Jo, fast rider de 1,30-hoppning så är de ju inte direkt berörda av de puckade licensreglerna då. :smirk:

LenaH skrev:
Jo, fast rider de 1,30-hoppning så är de ju inte direkt berörda av de puckade licensreglerna då. :smirk:

Nä men det handlade om att värva nya ryttare till sporten :angel:

Jaja, jag märker att du försöker ersätta alla dina förlorade inlägg... :angel:
Eller vill du ha diplom? :devil:

LenaH skrev:
Jaja, jag märker att du försöker ersätta alla dina förlorade inlägg... :angel:
Eller vill du ha diplom? :devil:

Nä jag vill ha medalj, kan jag få det :angel: Tja vissa i ledningen i dom olika landslagen för ft har ju tjatat om det i flera år att värva hoppjuniorerna till ft utan att ha lyckats :angel:

och jag har inte ens hoppträningar (som tur är) ;)

så dumt d där... skaffade licens i panik när ja hade insett att d faktiskt va som d står ovan, alldeles inpå tävling... sen blev pållen skadad för resten av, tja, säsongen... helt meningslöst.

så dumt d där... skaffade licens i panik när ja hade insett att d faktiskt va som d står ovan, alldeles inpå tävling... sen blev pållen skadad för resten av, tja, säsongen... helt meningslöst.

Fast det är faktiskt som så att RYTTAREN får lov att ha lokallicens fast det är regional tävling men hästen måste ha licens så det blir ju en engångskostnad på fantastiska 880 Riksdaler. Ut med lilla lackväskan och jobba ihop dem, tjejer..:rofl:

men jag håller med föregående talare, om arrangörerna tänkte sig för så skulle de ha ALLA debutanter som lokala i propparna så är problemet löst...:mad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 159
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 989
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
735
Senast: Oknytt
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
10 125

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka