Behövs det något mer?

P

pavement

Jag ska snart få hem två shettisar (om allt går som det ska, hoppas!) och har tänkt att träna dem ganska hårt. Eller ja, de ska inte gå som sällskap eller slafsponnyer i alla fall. Det jag undrar är om ni tror att de kan behöva något mer än bara gräset i hagen? Det är ganska magert bete, mycket träd och och inte så mycket yta är nytt, grönt gräs (hagen har inte blivit använd på länge).

Någonting kanske de bör ha extra? Men vad passar att ge? Har hört och läst att betfor nästan är det bästa, eller bör jag ge t.ex havre eller krafft istället? Eller räcker det med att stödfodra lite med hö (som jag dock inte tror att de skulle äta om det finns annat gott ;) )?.

Ingen av dem har haft fång.

Jag vet att det här är svårt för er att svara på, men ni kan väl tänka er på ett ungefär i alla fall, eller berätta vad ni ger era småponnyer som tränas aktivt?

Sv: Behövs det något mer?

har en liten här på väldigt magert bete, eller rättare sagt, skogsbete.. Hon får ½dl mineraler o en näve fibergi müsli koncentrat per dag, då får hon ala vitaminer o mineraler hon behöver, hullet regleras med hö.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 216
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 178
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 815
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning