Behöver veta mer om ston

solhattar

Trådstartare
Jag har alltid haft valackar ,men vi har nu köpt en liten shettis dam.Jag undrar lite över brunst och sånt,hur ofta de brunstar? Hur man vet det? Vårt sto småskvätter hela tiden,varje gång hon kommer in gör hon så ingen mängd bara svätter liksom.Har också märkt när jag borstat svansen att hon är lite kladdig där bak..Nån som kan hjälpa mig med dessa korkade frågor?

Sv: Behöver veta mer om ston

Jag har alltid haft valackar ,men vi har nu köpt en liten shettis dam.Jag undrar lite över brunst och sånt,hur ofta de brunstar? Hur man vet det? Vårt sto småskvätter hela tiden,varje gång hon kommer in gör hon så ingen mängd bara svätter liksom.Har också märkt när jag borstat svansen att hon är lite kladdig där bak..Nån som kan hjälpa mig med dessa korkade frågor?

Jag har alltid haft ston och tycker mer om ston än om valackar/hingstar.

http://www.alltomhastar.se/article.asp?article_id=457&infogrp_id=31
Hittade en bra sida som beskriver lite om brunst.

Vissa kan bli jobbiga, men jag har haft turen och haft hästar som man knappt märker att de brunstar utom att dem är mer pratglada och mer sällskapssjuka. :)

Det ska inte vara "kladdigt" under svanse, det kan oftas tydas på någon infektion i livmodern eller liknande, vet inte riktigt har aldrig vart med om det bara läst lite men jag vet inte exakt men jag hade iaf kollat upp det.

Sv: Behöver veta mer om ston

Mitt sto märker man inte heller på om hon brunstar.

Men detdär om att det inte ska vara kladdigt? ... Kladdigt blir det ju vid låren och neråt när dom skvätter runt här och där, det är ju bara normalt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Karro-Lina
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag har tre hästar (valacker) som går tillsammans på lösdrift och står inne tillsammans. Två av dem har vi haft i ca ett år och den...
Svar
2
· Visningar
727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka