Behöver träningsvagn....

Lill76

Trådstartare
Varför är körning en så dyr sport....:( Vi behöver verkligen en lätt träningsvagn för dressyrträning och körning i ridhuset, men pengarna finns inte precis nu tyvärr. Köpte nyligen en ny maratonsele så vi lär väl få spara ett tag nu. Önskar mig en TH träningsvagn eller TH gigg, men det är inte lätt att hitta begagnat. Kanske lättare till våren när folk förhoppningsvis är sugna på nya vagnar.
Vad har ni för vagn när ni tränar dressyr?

Sv: Behöver träningsvagn....

TH Inkörningsvagn, TH Gigg för träning och en TH Gigg fin vagn för tävl.
Tycker att inkörningsvagnen är jätte bra att träna innomhus med på vintern. Men ska man satsa på att ha en vagn som man kan kombinera till träning och tävl så är det bättre att välja en gigg.
Kolla på kuskringen under vagnstillverkare på NHS vagnen. Den tycker jag är jätte bra att köra.
/M

Ja, den såg verkligen trevlig ut. Det är bara till att spara pengar nu då.... Är ju bra om man kan ha en träningsvagn som med lite uppsnyggning kan användas till tävling (om det nu blir aktuellt någon gång)

Någon som har erfarenhet av Drive-Out giggen. Den ser ganska hyfsad ut och verkar väl också ok. Om man snyggar till med skärmar och lyktor är den för enkel att tävla med eller vad tror ni?
Gigg%204.JPG

Helt ok, men NHS vagn är super helt ljudlös och inget skrammel. Min nästa träningsvagn får nog bli en sån
/M

Den här NHS-vagnen, har jag fattat det rätt att man kan använda olika sorters hjul till samma vagn? Alltså både småhjul och "gigghjul"
isåfall är det ju jättebra, för då kan man anpassa vagnen efter vad man ska göra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 660
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 441
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka