Behöver tips på tyglar!

Nethril

Trådstartare
Jag är på jakt efter ett par nya tyglar.. Delade. Gillar smala men tyngre (så tunga tunna kan vara ?formulering?)tyglar bäst. Har ju miniatyrhänder så :smirk: Nån som kan rekommendera några? Gärna dubbelsydda!
Tacksam för tips :bump:

Sv: Behöver tips på tyglar!

Ingen??
förresten så borde det nog stå "så tunga som smala kan vara" istället...:angel:

Hej!

Jag tycker att weavers horizon tyglar 5/8" är helt underbara :bow:
Lagomt tunga och inte klumpiga, tycker jag iaf.
Dom finns på ganska många western butiker, även börjes.

Tack för svaret! Har funderat på dem... Har hört att de är väldigt smidiga och "goa" som nya och det låter ju inte helt fel! Men jag är nyfiken på hur färgen ändras efter att man använt och smörjt ett tag. Vet att det finns en tråd i ämnet men vill gärna se! :d Någon som har en bild på använda sådana tyglar??

Hej igen!

Här kommer en bild på tyglarna när jag använder dom första gången:
P1010117_edited.jpg

Nu har jag bruna tyglar, och jag vet inte om det var det du ville se.

Sen är här en bild på tyglarna när jag använt dom och smörjt dom ett tag:
Lillan8.jpg

Hoppas du ser något på bilderna, och att det hjälper dig lite :D

oj! hände något med förra inlägget. Skickar igen...Fanns det inte ett inlägg från real_cowgirl här också med en länk till en hantverkare? Näe usch! jag och datorer säger jag bara :smirk:

lilla_lulia: Man tackar!! :bow:
De ser ju ut att ha mörkat en hel del! Syns speciellt på insidan! Dock får det nog bli de naturfärgade jag får skaffa för att matcha någorlunda. Svårt med rödbrun sadel.... :angel: :D

Skyll på moderatorn den här gången. Jag raderade inläggen då jag ansåg att det var lite för mycket reklam för att kunna passera forumets nålsöga.

/tifo - moderator

Jag har tre par av Weavers som finns i Börjes. Den "dyraste" och tyngsta modellen (men dom är inte klumpiga). Från början naturfärgade, men nu är dom mera mörkbrunröda efter att regelbundet ha smort dom med neatfeetsolja. Jättesköna tyglar (och träns) i bra kvalité- inte hårda och pappersliknande :)

vet inte vad mina hette, men det var weaver och de kostade ca 500 lr nåt i den stilen. De är tunna/smala :) och de är lite tjockare längst ner på de båda tygeländarna vilket ger de mer tyngd :idea: Jag är dönöjd med dom!!!! Såg att de fanns på b***es och dessutom billigare) men vet ju inte om det var exakt likadana.
well, de är mörka nu iaf, var natur från början men de är alltså väääldigt mörka nu! Smörjer ju med neatsfoot oil och det mörkar rätt bra!
Finns en annan olja som heter Bick som inte mörkar men jag tycker inte det blir lika mjukt och följsamt med den. (fanns på m****a we****n)

Gillar verkligen den extra tyngden som blir i dessa :love:

Senast ändrad av en moderator:

Litet klargörande: man får skriva ut Börjes och det där andra butiksnamnet (som jag inte kan utläsa :o ). Råkar det bli reklam ändå åtgärdar jag det.

För att göra parentensen lite större är det så att trådens tema per definition kommer att generera svar som ligger mycket nära gränserna för vad som är acceptablet. Men fortsätt att posta, så håller jag ett öga på svaren.

/tifo - moderator

milsta western;)

tyglar från weaver är outstanding

Weavers tyglar är väldigt sköna och bra, till vettiga priser!

Och till Tifos stora glädje (?) kan jag meddela att de säljs på massor av ställen, nästan alla som säljer westerngrejor brukar sälja Weaver! :D

Och till Tifos stora glädje (?) kan jag meddela att de säljs på massor av ställen, nästan alla som säljer westerngrejor brukar sälja Weaver! :D
Arrrghh! Måste - hålla - tillbaka - impuls - att - radera! Sådan myckenhet av tyglar och så lite tid.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
663
Senast: Hermelin
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka