Behöver TIPS - Klubb för ungdomar!

lillaP

Trådstartare
Hej! :bump:

Jag har kommit på en idé om att jag ska starta en klubb för ungdomar i Täby/Vallentuna. Klubben är inte någon tävlingsklubb utan ska tex anordna aktiviteter och träningar för att man ska få en chans att träffa andra ryttare (både kompisar o okända.)

Eftersom jag flyttade från mitt gamla stall innan sommaren saknar jag ju givetvis mina gamla stallkompisar och tyckte att detta skulle vara ett utmärkt sätt att få träffa dem (och andra) ibland!

Så nu vill jag ha alla idéer ni kan komma på om vad som helst som kan vara bra att tänka på eller ha med! Jag har redan gjort en logga och ska fixa en hemsida som man kan ha som mötesplats. ("Täbys Ungdomsryttares Klubb")

Tacksam för svar!

Sv: Behöver TIPS - Klubb för ungdomar!

bra att du skrev här på buke, men kanske sätta upp lite lappar runt om där du har små flikar (där man brukar skriva nummret) där det står adressen till hemsidan.

Kan ju vara ngt! Lycka till med dig! (kanske skulle låna din idé här nere i smålands skogar)

Tycker det låter som ett skitkul initiativ! Heja dig. :)

Tycker, precis som lantlolla verkar det som, att det här med att sprida information verkar vara en av de större grejerna såhär i början. Och dessutom att hitta någonstans att vara/träna + få tag i tränare osv. Men jag antar att du har kollat upp det mesta.

Svarar båda i samma:

Lantlolla Bra idé med adressen till sidan, det ska jag definitivt göra!

Ganesco Har inte kollat upp det ännu utan försöker nu få fram ett bra koncept som kan hålla i längden. Jag har funderat och det känns som att första steget är att bilda en styrelse, dvs hitta pålitliga styrelsemedlemmar för att kunna deligera (eller hur det nu stavas...)

Några fler tips och idéer? Vad kan vara viktigt att ha i medräkningen?

Det jag tänker på är att så fort ni delar ut rosetter (om ni nu skulle göra det) så betraktas det som en tävling. Är ni inte med i Svenska Ridsportförbundet så får inga licenserade ryttare komma till er och vara med på era "klubbtävlingar". De kan staffas för det. Det har med försäkringar och sånt att göra.

Men jag tycker att det verkar vara en jätterolig idé! :)

Ja, men shit va kul:bump: Och jag som bor i Vallentuna, det betyder ju att jag kan vara med!! Gud va roligt:bump:

Vart står du nånstans?? :angel:

För att få tips kan du titta lite på vår klubbs hemsida. Det är en klubb utan ridskoleverksamhet, men med viss tävlingsverksamhet beroende på att man vill kunna lämna ut licenser. Man strävar efter att ha kul ihop, både barn och vuxna. Alla åldrar, och kunskapsnivåer, behandlas med samma respekt och är lika varmt välkomna på alla aktiviteter, även "sova på höskulle" om man skulle känna för det.. =) Frågan är vad de yngre skulle säja om en förälder ville slagga bredvid på skullen.. hi hi.
Kolla gärna in bloggen oxå... finns som länk på hemsidan.

Länk: http://www.svenskidrott.se/Organisation.asp?OrgElementId=148606&CatId=414287

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 229
Senast: Dimmoln
·
Övr. Hund Misstänker att det finns fler här som är aktiva på klubbar runt om i Sverige. Jag är nyfiken på era klubbar, vad ni testat, löst och...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 678
Senast: Dandylinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 358
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022