Behöver tips; Hur ska jag lära henne galoppen?

C

Cadix

Mitt underbara finnhäststo Cadita är en 10 årig f.d travare,men nu behöver jag tips,hur ska jag lära henne galoppskänkeln?:confused: Hon går fint i både skritt och trav,har dock lite problem med höger varv. Hon är riden sen hösten 2005 och jag longerar henne minst 1 gång i veckan och hon kan fatta galopp ibland i lina när man säger "galopp" bestämt :p och hon fattar alltid galopp efter ett hinder.ska jag fortsätta träna henne med galopp skänkeln efter hindren elr har ni nåt bra tips ? Vi hade henne på tillridning vid ett stall för ett år sen just för att lära henne galoppskänkeln,men hon hatade att vara med främmande människor på ett främmande ställe så det funkade inte riktigt. själv har jag ridit i 7 år och nu är jag 14 :P :S Tacksam för svar ! Filmer finns på www.youtube.com/caditalover

Sv: Behöver tips; Hur ska jag lära henne galoppen?

Se till att hon är mer liksidig och mjuk.
Träna mycket bakdel och magmuskler!
Annars så gör du helt rätt!:)
Hon är förmodligen inte stark nog bara!:)
Lycka till!

Hej.

Jag fick ett jätte bra tips när ja skulle rida in min hingst.

Jag skulle lära honom komandon när ja tömkörde/Longera. Tex
framår= Skrit från stillastående
En smakning = Trav
2 Smakningar= Galopp

Sen när det funkade helt felfritt så gör samma sak fast uppe på ryggen och samtidigt andvänd skänkeln och så vidare. Det funkar jätte bra.

Ett tipppps. //jessi

ett tips som bruka funka: sitt tungt och håll om med både säte och skänklar, ställ lite utåt och gör galopphjälperna från en hörna, detta med utåtställningen gör att hon lättare kommer fram med sitt inre ben och lätta i innerhanden. hoppas det kan vara till nån hjälp kram frida

Jag tränar galoppfattningar över bommar - funkar jättebra! :)

Liknande trådar

Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 780
Senast: banani
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 910
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 721
Senast: Ramona
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 673
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar