Behöver svar!

M

manda789

antagligen finns det massor med trådar där svaren på mina frågor finns och ni får gärna länka mig dit om det är så :angel:

Men jag skulle vilja veta vad man behöver om man ska tävla clear round ? :D
alltså, vaccinations intyg - mätintyg - grönt kort ? :angel:

Och måste man vara medlem i en klubb för att tävla lokalt ? :confused:
tack på förhand:bow:

Sv: Behöver svar!

För att tävla lokalt så krävs det att du har lokallicens och för att få lösa det så måste du vara medlem i en ridklubb.

Om det är en riktig Clear Round så är det TR som gäller dvs. Grönt kort, ryttarlicens, vaccinations intyg och mätintyg om du tävlar ponny.

Är det en träningstävling/pay and ride/banhoppningsträning som dom ibland kallar CL så får man fråga respektive arrangör vad dom har för krav.

antagligen finns det massor med trådar där svaren på mina frågor finns och ni får gärna länka mig dit om det är så :angel:

Men jag skulle vilja veta vad man behöver om man ska tävla clear round ? :D
alltså, vaccinations intyg - mätintyg - grönt kort ? :angel:

Och måste man vara medlem i en klubb för att tävla lokalt ? :confused:
tack på förhand:bow:

Clear round i vad då? Klassen spelar ingen roll utan reglerna gäller alla klasser i beroende på vad det är för typ av tävling, tex. lokal eller klubbtävling.

Som någon svarat innan beror det ju på var du ska tävla CR. Finns ju nämligen ofta CR på vanliga tävlingar med, ex lokala. Då krävs licens och grönt kort osv. För att kunna lösa licens gäller det att du är medlem i någon klubb ansluten till svenska ridsportförbundet.

CR eller pay and jump eller liknande träningstävlingar kräver för det mesta ingenting. Inte de jag varit på iaf.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Tävling Jag tänker att jag behöver ta grönt kort. När jag var liten och tävlade behövde man inget grönt kort. Sen flyttade jag till Irland och...
Svar
13
· Visningar
2 222
Senast: Kiwifrukt
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 526
Senast: Paddington
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar