Behöver råd!!

Sv: Behöver råd!!

Som sagt, raskatt och bondkatt, kalla mig rasist - bedöms ej lika av 90% av veterinärkåren. Som för det mesta är mer eller mindre katträdda.

Jag lever på en planet där alla djursjukhus/kliniker jag har erfarenhet ifrån bryr sig om och är kunniga på katter. Eller är stockholm en egen planet?
Sedan bör du tänka efter på hur du själv skriver och beter dig, du kastar sten i glashus just nu. Ditt första inlägg speglade att du vet bäst och att andra beter sig illa och så är det just det du gör i inlägg efter inlägg medan du anklagar andra för att göra det.

Sv: Behöver råd!!

Tack alla ni som svarat, Vi avvaktade natten o åkte iväg nästa dag på morgonen (igår) Hans tillstånd hade inte förvärrats eller något utan var likadan på morgonen. Han åt lite grann, drack lite vatten men tror att det mest var för att vara till lags typ o vara den där goa killen!
Trött var han, hade inte varit på toaletten o han kunde inte tvätta sig! som katter gör nästan jämt!

Först ringde vi "vår" veterinär då han vårdat våra smådjur i över 10 år men han har sjukledigt pga. hjärtproblem=/
Sen ringde vi 3 andra veterinärer. Den första snäste i telefon o sa att hon bara tar emot akuta fall o då sa jag att det verkar som att en nerv har gått (stroke liknande symptom)o då sa hon att hon inte tar emot från svenska sidan! dvs. Pucko (andra gången hon beter sig så) Måste nästan ha en finsktalande veterinär så att mamma förstår vad som e felet, dels för att få mer kunskap oså att hon vet vad man kan göra nästa gång, om det skulle hända. Mamma har 40 års erfarenhet av katter men man e ju aldrig fullärd!

Dom 2 andra vi ringde (från samma "klinik") tog emot oss. Han kollade reaktionen o kolla hur han gick osv. jaa, tryckte o klämde med andra ord.

Tyckte att han gick sämre där, mer vingligt oså..Oså kom han fram till att det e nog ålder plus något i hjärnsystemet så ja, han fick somna in...

Roope har haft ett underbart liv här hos mamma, många kompisar, en tvillingsyster o fått mycket kärlek!! Nu e han begravd på en liten äng, där vart min häst står!

Liknande trådar

Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama