Behöver man tävlingslicens för pay&jump??

Aliche

Trådstartare
Var inne på en ridklubbs hemsida för att anmäla mig till en pay&jump i slutet på november. Men när jag trycker på anmälan så kommer jag till en ridsportssida där det står att jag måste logga in för att kunna anmäla mig. Problemet är ju bara att det står att för att kunna bli medlem och kunna anmäla sig själv, måste jag ha en licens från ridsportförbundet...

Så måste jag nu skaffa en tävlingslicens (lokal?) för att få vara med på en pay&jump?? Var det inte så förut att clear round och likn. inte krävde ngn licens??

Känner mej jätteförvirrad nu...

Sv: Behöver man tävlingslicens för pay&jump??

Du behöver ingen licens.

Pay and jump är ingen tävling, alltså ingen licens.

Du ska nog inte anmäla via den sidan. Pay & jump brukar anmälas via telefon eller vanlig mejl.

De kan ju ha anordnat pay&ride som det som kallas utbilningshoppning? Isåfall krävs licens. Men det borde stå i proppen eller på hemsidan om licens krävs, ring/maila och fråga annars. Om en klubb är ansluten till SvRF är det väl inte riktigt ok att anordna tävlingar utan att kräva licens, det har väl bråkats en del om det under årens lopp, ett resultat är att man oftast måste betala extra för sin CR-rosett...

Du kan skapa användar konto utan att ha licens.
Klicka bara där det står "skapa en användare utan licens"

Sen gäller det att arrangören har tagit bort bocken i rutan där det står att ryttarlicens krävs
Vet arrangörer på lokalnivå som glömt ta bort bocken för Hästlicens, ställde till lite problem för en del att anmäla sig.

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Är det någon här som är med (har tävlingslicens) i både SvRF och SIF? Måste ni ansöka om tillstånd från SvRF för att få tävla på...
Svar
4
· Visningar
1 235
Senast: skuggi
·
Hoppning Nu är det några år sedan jag var ute i ponnysvängen så har nog glömt en del. Min lilla tjej på åtta år börjar bli sugen på att tävla...
Svar
5
· Visningar
2 343
Senast: mamman
·
E
Tävling Jag har en fundering angående ryttarlicensen. Igår löste jag en via internet, och fick ut en tillfällig licens, som skulle gälla tills...
Svar
10
· Visningar
1 284
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka