Behöver lite tips vid hundmöten

cewe

Trådstartare
Mest hur jag ska agera när mötande hund är aggressiv (och hundägaren visar ointresse av att korrigera sin hund mer än dra lite extra i kopplet)

Det Doby gjorde nu var att backa och ställa sig bakom mig, fick prata och berömma väldigt glatt för att han skulle följa med förbi
Jag ignorerade helt den andra hunden

Vill inte att han ska bli osäker vid hundmöten, han är redan lite "blyg" för hundar han inte känner

Kan säga att vi möte senare en liten pudelflicka som ville hälsa, och där min hund fick fnatt och började skutta runt och muppa sig som f-n :cautious::rofl:

Sv: Behöver lite tips vid hundmöten

Testa ge honom ett jobb, tex att han ska bära något, sitta vackert, nosa godis osv. Då behöver han inte bara vara spänd på vad den andra hunden ska hitta på, utan har en uppgift att "ta skydd bakom" :)

Sv: Behöver lite tips vid hundmöten

Sen jag postade inlägget har vi bara träffat på trevliga hundar som velat hälsa :D
Då blir plutt jätteglad och dampar ihop fullständigt i busattacker :rofl:

Men det går riktigt bra med promenaderna nu

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 011
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 049
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka