Behöver lite tips och råd av alla!

S

sufiiee

Det är så att min häst helt plötsligt blev halt en dag nu för 3 dagar sedan. Hon är inte varm och inte svullen i något ben. Dock så har hon några "bullar" uppe på ryggen som ser ut ungefär som bromsbett. Hon har haft padd under sadeln förrut men den har jag nu tagit bort om det skulle vara så att hon har växt ur den.

Hon haltar även när det inte är någon ryttare eller sadel på ryggen. Borde jag göra något speciellt? Kan ju vara så att hon har sträckt sig eller något sådant men jag är så dålig på sånt här och vill gärna ha tips och råd av er! :)

Sv: Behöver lite tips och råd av alla!

sufiiee;13871791Borde jag göra något speciellt? [/QUOTE skrev:
Boka tid för hältutredning? Nu är det inte någon "speciell" grej som jag ser det utan ett helt normalt förfarande när hästen är halt och man inte klart kan se varför.

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 386
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 455
Senast: mackan
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: Pancakes
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka