Behöver lite råd angående halm...

F

Fillidutten

De e såhär att jag letar efter halm att ha i hagen så hästarna har något att plocka med... men de e ju inte så lätt att få tag på fin halm från iår... nu ringde precis en gubbe å sa att han hade fin halm från förra året (kornhalm) vad tror ni? vågar jag ge hästarna de? den ena hästen är lite känslig för damm... behöver höra andras tankar om detta...

Tack!

Sv: Behöver lite råd angående halm...

Har den bara förvarats torrt så är det inga problem med åldern på halmen. Helst använder man väl annars havre eller vete...

Sv: Behöver lite råd angående halm...

Jo jag har med för mig att havre eller vete e bäst... halmen har förvarats tort i en länga... men vad e de för skillnad att ge havre, vete eller kornhalm?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 748
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: netschjen
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 723
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar