Behöver lite hjälp...

plumpen

Trådstartare
Hej.
Jag har letat och letet efter en fin bröst sele till min ardenner men hittar ingen. här det någon här som vet vart man kan få tag i en bra bröstsele till en ardenner. tänkte ha en sån när man ska köra lite "fint".

Sv: Behöver lite hjälp...

Jag tycker det är finast med loksele till våra tyngre kallblod, men det är ju olika på tycke och smak;) och tur är väl det!
För min del skulle jag vilja ha tag i en lättare loksele, när ekonomin så tillåter, för finare körning. Nu har jag en armésele, och den är ju inget för finlir, precis!
Jag skulle alltså vilja ha en giggsele med lokor, men jag vet inte om dom är så vanliga, och om dom finns i storlek stadig nordsvensk?

Lycka till med letandet!
Lotta

Jag tror att Ideal har xl selar. Ring till börjes, eller gå in på idealharness hemsida. (sök på google)

Har sett andra som säljer bra selar i xfull, men kommer inte ihåg.
Arbetshästar och ponnyer pasar oftast bättre i lokselar eller collerselar. Collerselar är skitsnygga :)

http://www.smuckersharness.com/syn.html här hittade jag en massa för kallbod och andra. Finns en schysst sele för 5000 till drafthorses.
/jenny

Senast ändrad:

Ideal harness säljer en sele för Shire, i sverige säljer Börjes Ideal.

Equilex kanske har nån sele som passar?

Mvh Lisa

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Lavinia
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar