micaelathegreat
Trådstartare
Min lakare sa at mig att borja ata jarntabletter vid mitt forsta besok hos honom. Han hade inte tagit nagra blodprov an utan bara vagt mig och kollat blodtrycket. Senare samma dag gick jag upp till sjukhuset och de tog en massa tester. Nu ar jag en lydig patient sa jag gick och kopte jarntabletter for gravida och borjade ata dem. Jag blev nagot sa sjukt forstoppad pa bara ett par dagar och grat lite inombords eftersom jag ska ata dem resten av tiden enligt min lakare. Iaf, nagra veckor senare ar jag pa aterbesok och far mina provsvar. Mina blodvarden ar jattebra och allt ar kanon. For nagon vecka sen pratade jag med mamma och namnde mina jarntabletter och att min lakare ordinerade dem ratt slentrianmassigt och inte pga daliga blodvarden. Hon tyckte att det lat lite konstigt och tyckte att jag lika garna kunde sluta med dem eftersom alla tester var bra. Har inte tagit dem pa en vecka nu (pga glomska och toalettanledningar) och ar overlycklig for att jag kan ga pa toaletten normalt igen.
Vad tror ni? Gor man sahar overallt (ordinerar jarntabletter utan att veta "behovet")? Jag vill inte prata med min lakare da vi dels har en jattesprakbarriar och inte riktigt forstar varandra och dels pga att han inte riktigt forstar mig (min oro, mina fragor osv osv).
Vad tror ni? Gor man sahar overallt (ordinerar jarntabletter utan att veta "behovet")? Jag vill inte prata med min lakare da vi dels har en jattesprakbarriar och inte riktigt forstar varandra och dels pga att han inte riktigt forstar mig (min oro, mina fragor osv osv).