Behöver hjälp....

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare _Izzy_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 665
I

_Izzy_

Skall byta till ensliage och fått tag på det. Fick anylsen och jag är helt nybörjare på detta område :smirk:

Torrsubstans 67%
Smältbart råprotein 46 g/kg
Energi 6.9 MJ/kg
Kalcium 2.8 g/kg
Fosfor 1.7 g/kg
Magnesium 0.9 g/kg
Kalium 13.8 g/kg

Hästen i fråga är en vbl travare 15 år, ca 153 cm och svårfödd.
Måste byta då han har fått torrhosta. Vet även att dom skall ha någon spruta för ensliage?
Är detta en bra anyls? Hur mycket skall han ha av det och
om det finns någon som kan göra en passade foderstat?

tacksam för svar

Sv: Behöver hjälp....

Många som har läst men ingen som kan hjälpa mig?

Sv: Behöver hjälp....

Individuella foderstater får ju inte beskrivas här på forumet. Men lägg in värdena på något foderstatsprogram och kolla upp hur mycket du behöver ge. Jag kan bara säga att det är ett bra hösilage som jag gärna hade gett till mina hästar. Jag hade inte behövt något kraftfoder. Men det gäller alltså mina hästar.

Om man ska vaccinera mot botulism spekulerar de lärde. Jag själv har inte vaccinerat mina. Men det får stå för mig. En del veterinärer säger att man ska, och andra säger att det inte är nödvändigt då det inte alltid hjälper i alla fall. Det är nog en samvetsfråga.

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
2 079
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 808
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Antar att det finns massa såna här trådar, men hittar ingen som säger "såhär bör det vara". Så, har fått analyssvar på ett hö som finns...
Svar
11
· Visningar
2 099
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka