Behöver hjälp

M

milla10

Hej jag har precis fått min första ponny en shettis han är 15 år och är väldigt trevlig men det är ett problem,han går runt runt i boxen vi har provat att lägga en gran men han flyttar på den.
Han gör det inte varje natt men det händer.
Han står inte själv han har 2 häst kommpisar.
Vore tacksamm om någon kan ge mig några tips.
Mvh Milla10

Sv: Behöver hjälp

Hej
Jag tycker att det låter som om din ponny är lite orolig i nya stallet. Vet du om han betett sig likadant hos förra ägaren? Hur länge har du haft honom? Om han inte betett sig så innan och du inte haft honom så länge kanske du kan avvakta lite. Han kan vara lite stressad av miljöbytet och i så fall går det nog bort när han börjat känna sig mer hemma. Lycka till!! ;)

Jag har bara haft honom en månad, han gick runt hos dom andra som hade han före, men inte när han hade sällskap i stallet.
Problemet är att han drar upp damm från spånet och blir irriterad i ögonen det rinner lite.

går det inte att ställa honom på halm ? lite sysselsättning ;) ser din pålle ut från boxen ? min ena shettis blir oxå "vandrare" när hon inte ser ut, fick sänka skivan i boxdörren då jag hade dom på stall då blev hon mindre stressad

Ja, han ser ut om han sträcker på halsen om inte annat så borde han höra dom andra?hur hög tycker du box dörren ska vara man är lite rädd att han ska hoppa över,
men halm kanske inte är en så dum ide:bump:
Det ska vi prova.
Tack för svar

Måste han vara inne då? Han kanske vill vara ute och flytta granar i stället ;)

lämlig höjd tycker jag är när dom ser ut utan att behöva sträcka sig. min lilltjej är drygt 105 hög, hennes dörr va knappt en meter hög. vi hade galler som gick att stänga om vi ville.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 110
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30