behöver hjälp! vet ni nån kul aktivitet med bilar?

millan10

Trådstartare
Min pappa är kanske inte den mest lyckligaste människan på denna planeten så jag skulle vilja köpa något roligt till honom i julklapp som han aldrig själv skulle unnat sig. Han gillar bilar och särskilt lite sportigare. Har funderat på att kanske låta han köra folkrace, men han skulle tycka att det varit roligare att testa på nåt med mer fart. Är det någon som vet nåt runt Växjö typ? Får inte kosta för mycket.

Sv: behöver hjälp! vet ni nån kul aktivitet med bilar?

Vet en bekant som gav sin man i present att köra fina bilar. Typ Ferarri och Lamborghini m m. Vet inte vad det kostade, men kanske finns i olika prisklasser. Hon köpte via ett av de där upplevelse-företagen som man kan köpa presentkort från. Tror inte man får skriva namn här, men googla present + upplevelse så hittar du flera företag.

Live it har massor! Vet inte om de har nåt i Växjö men du kan ju kika :)

Min bror körde lamborghini men det var en riktig kort-tur så om han inte är riktigt intresserad av modellen skulle jag välja nåt annat, typ folkrace eller annan aktivitet på bana.

Jag skulle precis som de andra rekommendera någon upplevelse, men! Jag rekommenderar verkligen att du kollar igenom vad man FAKTISKT får göra och hur lång tid det är. När jag har kollat igenom så finns det någon man typ får köra typ 15 min medan en annan var typ en hel dag :)

Gokart är skit kul, finns de som har inomhus om man inte vill vänta till våren/sommaren! :)

Billigt är nog svårt att hitta, är väl i så fall gokart som ger mest för pengarna.
Annars är det något han gillar mer än annat kanske du kan bjuda på inträde och ev hotellnatt om det är någon tävling han vill gå på.

Jag, eller mest min exman, höll på med dragracing. Så när min pappa fyllde 50 så fick han komma ner till EM som gick på Mantorp då och åka i en dubbeldragster. Tror det kostade 5000:-

Min pappa är kanske inte den mest lyckligaste människan på denna planeten så jag skulle vilja köpa något roligt till honom i julklapp som han aldrig själv skulle unnat sig. Han gillar bilar och särskilt lite sportigare. Har funderat på att kanske låta han köra folkrace, men han skulle tycka att det varit roligare att testa på nåt med mer fart. Är det någon som vet nåt runt Växjö typ? Får inte kosta för mycket.

Om det är för dyrt med sådana saker som prova på köra lite finare bilar så skulle jag kolla efter något äventyrscenter. Dessa brukar kunna ha diverse olika roliga och knasiga motoraktiviteter tex att köra vildmarks Jeep eller fyrhjuling i lerig terräng,(alt snabbare bil på Isbanor) eller typ blindbock där man ska vara två, den ena kör bilen med förbundsögon och passageraren ska beskriva vägen.

Det senare Fick jag och min sambo i present av en grupp gemensamma vänner. Dem betalade typ 100 kr per person och alla var med (sammanlagt 8 pesoner) Många goda skratt får man då dessa bilar också var utrustade med megafoner så alla både såg och fick höra det minst sagt udda vägbeskrivningarna. snabbast i mål vinner naturligtvis :p

Gocart brukar ju också va roligt men allt ovan är ju något man borde göra med familj eller vänner för att det ska vara riktigt roligt men det skulle iaf kunna vara en ide om du vill tillbringa en dag med pappa din :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: _Taggis_
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 386
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 079
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar