Behöver hjälp med storlekar! (Old Mac's & EasyBoots)

FlipTheFrog

Trådstartare
Jag har bestämt mig för att köpa alternativskor för att ha som reservhjul då min häst har många tappskor och sköra hovväggar, men jag kan inte bestämma mig för vilket märke och vilken storlek och skulle behöva lite hjälp...

Min häst har dessa mått:

Fram var hon helt nyverkad när detta mättes:
Bredd: 118 mm med trasiga hovväggar (borde kanske vara 121 mm)
Längd: 119 mm

Bak var verkade för 3 veckor sedan vid mättillfället:
Bredd: 112 mm (borde vara ca 115)
Längd: 121 mm

Om ni skulle köpa ett par Old Mac's till denna häst, skulle ni ta storlek 2 eller 3 då?

Vilken storlek skulle ni ta om ni skulle köpa ett par Easyboots?

Har jag uppfattat det hela rätt att om hästen har runda hovar så är OM bättre än EB? Jag kanske behöver OM till framhovarna och EB till bakhovarna... =/

~Flip

Sv: Behöver hjälp med storlekar! (Old Mac's & EasyBoots)

Eller ska du kanske ha något annat märke? Jag har själv haft Old Mac's, de är OK men ganska klumpiga, och de går inte att brodda. Easy Boots verkar inte så himla bra, tröga att sätta på men så trillar de ändå av.

Sök under hästvård, där tror jag det finns ganska många diskussioner med tips om löstagbara skor. Boa verkar vara rätt poppis, de går att brodda.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jag har börjat ledsna på att ställa av min häst pga tappskor och funderar nu på att köpa ngn form av alternativ sko som man kan använda...
Svar
4
· Visningar
1 024
Utrustning Var kan man få tag på dessa? Och slänger in yttergligare en fråga. Pålle har nyverkat en bredd på 121-122 mm på HF och 120-121 mm...
Svar
6
· Visningar
1 091
Senast: seifur1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama