Behöver hjälp med min 01:a!

J

Jessie14

Hej, jag kommer snart få hem mitt 7 åriga halvblod som är 163 cm och e. Gazpon 740 eu. Napoleon 625 och han är utbildad LB/LB men nu har han bara blivit skogsriden i ett och halft år så jag ska starta upp han igen. Han har bra kondis och behöver bara tränas. Men sedan funderar jag lite på hur högt upp i klasserna jag har möjligheten att komma!? :idea: Så min fråga, ett halvblod, 7 år, e. gazpon 740 eu. Napoleon 625 och som blivt tränad up till 110 i hoppning när han var 5 år. Vad tror ni han har för chans att komma upp i för klasser? :)

Sv: Behöver hjälp med min 01:a!

alla hästar bör klara L.a/L.a. om dom sedan är lämpade för högre klasser beror ju på individens förutsättningar (och givetvis även ryttarens) ;) stammen kan vara en "vägledning" om vad man ev. kan förvänta sig, men inga garantier på något sätt.

korrektaste svaret får du troligen av din tränare som kan bedömma hästens extriör, gångarter, teknik, helt enkelt hästens förutsättningar "live" samt som även kan bedömma din förmåga att ta till vara det ;)

Sv: Behöver hjälp med min 01:a!

alla hästar bör klara L.a/L.a. om dom sedan är lämpade för högre klasser beror ju på individens förutsättningar (och givetvis även ryttarens) ;) stammen kan vara en "vägledning" om vad man ev. kan förvänta sig, men inga garantier på något sätt.

korrektaste svaret får du troligen av din tränare som kan bedömma hästens extriör, gångarter, teknik, helt enkelt hästens förutsättningar "live" samt som även kan bedömma din förmåga att ta till vara det ;)

Okej! tack för tipset! :banana:

Liknande trådar

Träning Finns ju hästar som man kallar stjärnkikare eftersom de går med huvudet högt, högt, högt. Jag har motsatt problem. Ny häst sen 2,5...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: ridtravare
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 587
Ridning Ska ta min historia lite kort. Ända sedan jag var liten så drömde jag om att rida svår hoppning. När jag skulle börja gymnasiet...
2
Svar
21
· Visningar
2 339
Senast: muppia
·
B
Hästvård Hej! Jag har en 3-årig valack som jag har fått diagnosen struppipning på. Eftersom det inte finns någon samlad...
Svar
3
· Visningar
3 577
Senast: dreampower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?