ah ok, denna häst är importerad.
Aha. Men det kan också bero på att passet är utfärdat före 2009. Så dubbelkolla med SH först om det finns något gammalt pass utfärdat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ah ok, denna häst är importerad.
Aha. Men det kan också bero på att passet är utfärdat före 2009. Så dubbelkolla med SH först om det finns något gammalt pass utfärdat
SH? svenska hästavelföreningen ?
Det nationella passet ligger inte i FEI-passet då? Det finns ju en "plastficka" längst bak där man kan placera nationella passet så att det ser ut att tillhöra FEI passet. FEIpasset är ju många gånger mycket tjockare än vanliga passet.
Tyvärr är det också så att det är bara ägaren som kan få ut ett pass. Vilket i sig ju är bra för då kan inte vem som helst fixa pass till en häst. Men det ställer också till det när man inte står som ägare på en häst som behöver pass.
Satt själv i en liknande sits med en travhäst där det inte gjorts officiella ägarbyten på de senaste ägarna innan jag fick hästen. Var ju vanlig förr med travhästar att man inte gjorde ägarbyten när inte ville att hästen skulle komma ut som starthäst igen. Jag gjorde flera försök att fixa det själv men hur jag än gjorde hade passet hamnat hos den som var ägare i registret. Tog mig fem år att få kontakt med den personen och få hästen registrerad på mig så jag kunde ordna passet.
Är det ingen av er som reagerat på att hästen är import? Den har mest troligt ett polskt pass
Med tanke på hästens ålder så borde den ha det då det krävts hästpass sen 2000-2001 för införsel till Sverige.Vi vet att hästen är import men vi har ju ändå inte vetat om de funnits något mer än FEI passet.
Med tanke på hästens ålder så borde den ha det då det krävts hästpass sen 2000-2001 för införsel till Sverige.