Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Recept på bärpaj. Aldrig hört för.Jag äter en bärpaj med proteinpudding eller kvarg till. Om jag inte orkar göra den så kanske jag äter en hårdbrödmacka eller så dricker jag bara kaffe. Jag är sämst på frukost! Men pajen är supergod och mättande, jag gör den i portionsformar, man kan säkert göra i ordning flera och bara värma men så långt har jag inte kommit än
Recept på bärpaj. Aldrig hört för.
Hittat det på instagram!Recept på bärpaj. Aldrig hört för.
Har tyvärr svårt för det också. Tycker att grötsmaken bryter igenom då. Ett tag åt jag med kanel, äpplemos och soyamjölk. Det var galet gott! Kanske ska prova det igen..
Jag har bara blivit så rädd för kalorier. Jag märker ju att jag håller mig mätt längre av protein och fettrik kost, men man har ju lärt sig att kalorier in - kalorier ut. Jag hinner inte få in någon träning
Har fullt upp med jobb, barn och hästar..
Tack för alla tips! Man kanske ska köra på lite smoothie.
Imorgon blir det vaniljkvarg utan socker och pauluns granola
En variant är också att tärna färskt äpple och ha i gröten när den kokas. Från start om man vill ha mjuka bitar, strax innan det är klart om man vill ha dem mer tuggiga. Tillsätt mer vatten än annars och en gnutta kanel.Om du gillar gröt med äppelmos, koka egen så kan du göra utan socker! Bara att koka äppelbitar med en liten skvätt vatten och mixa när de mjuknat. Frys in i plastpåsar och tina eftersom. Jag brukar göra kilovis av den varje höst om jag får tag på äpplen. Barnen är helt galna i den och äter den med gröt, kvarg, naturell yoghurt och på pannkakor och eftersom det inte är massa socker i får de äta obegränsat av den!
Hittat det på instagram!
1 liten paj
1 dl hallon/blåbär i botten på en portionsform.
Blanda ihop:
1 dl havregryn
2 msk vaniljkvarg
Kanel, kardemumma och vaniljpulver efter behag
2 msk vatten
1 msk linfröolja (kan hoppas över)
Bred över bären och in i ugnen, 200 grader i 10-15 min
@Renfis
Vad äter du på endag?@bergstopp Jag har ett tips. Släpp tanken på att frukosten ska hålla dig mätt ända fram till lunch. Om du istället delar upp frukosten eller tar ett mellanmål så blir det mkt, mkt enklare. Både att få en varierad och god frukost men även att totalt sett äta färre kalorier.
Själv äter jag frukost kl 6 och sedan ett mellanmål vid 9.30-tiden. Då är det inga problem att vara mätt fram till lunch trots ett ganska begränsat intag av kalorier. Om jag bara får äta frukost och inget mellanmål behöver jag sätta i mig så mkt att det nästan blir dagens tyngsta mål. Att hitta frukostalternativ som är någorlunda ok energimässigt och ändå håller mig mätt fram till lunch går inte.
På hela dagen?Vad äter du på endag?
Yes, gärna med upplägg hur det ligger utfördelat över dagen.På hela dagen?
Typ så här.Yes, gärna med upplägg hur det ligger utfördelat över dagen.
Ska ta itu med mina matvanor så bra ¨veta hur andra lägger upp saker å ting. Jag har dock märkt att jag håller mig bättre på bröd än nån form av flingor. Musli fungerar inte längre att äta för mig, varje gång jag har hittat en jag gillar försvinner den ur sortimentet inom en snar framtid och dom sorter som finns kvar gör så att jag går från det här var gott till urgh frukost musli äckligt på mindre än en vecka :STyp så här.
Frukost kl 6, varierar. Just nu 1 dl havregrynsgröt m bara mjölk till. Ett knäcke m skinka.
Mellanmål kl 9.30. Kvarg eller keso m bär.
Lunch kl 12. Typ husmanskost, mindre portion.
Mellanmål kl 14 kvarg/keso/banan/smörgås
Kvällsmat kl 17/18 Husmanskost, normal portion
Kvällsmacka 20/21 Oftast två knäcke m ost/skinka/kaviar och te.
I perioder när jag inte tränar äter jag ett mellanmål till lunch. Har i perioder druckit shakes istället för mellanmål.
Jag fungerar bäst humör- och viktmässigt att äta lite, ofta och proteinrikt.