millan10
Trådstartare
Det är så att det finns en häst till salu som jag är väldigt intresserad av. En ridskolehäst som jag ridit och jag tror att vi skulle passa bra tillsammans. Jag har inte haft egen häst förut, men praoat i stall så jag vet grunderna. Om jag nu skulle köpa henne är jag erbjuden att så i ett stall som ligger ca 8 km från där jag bor. Kostnaden för att stå uppstallad där är 500kr/mån, men då ingår bara in och utsläpp vad jag har fått reda på. Jag får alltså skaffa foder mm själv. Man blir också tvungen att fixa in och utsläpp av de andra hästarna tre dagar i veckan, exempelvis fredag, lördag och söndag.(tror inte att man gör det varje vecka)
Jag undrar vad ni tror att detta skulle ta och kosta i månaden? Foder, strö, försäkring, hovslagare mm. Jag bor i en liten stad i småland (mindre än växjö) så det är inte särskilt dyrt här.
Sen undrar jag också hur man kan lösa det med in och utsläpp av hästarna. Hur lång tid tar det att släppa ut 8 hästar om man är två personer? Hur kan man lösa det med en familj där de båda vuxna jobbar? Hinner man åka ut mitt i veckan och släppa ut hästar, men ändå hinna till jobb och skola klockan 8.00? Hur skulle ni löst det?
Jag känner folk i stallet så jag har hästkunniga folk i min närhet om jag skulle behöva hjälp.
Det är en c-ponny.
Jag undrar vad ni tror att detta skulle ta och kosta i månaden? Foder, strö, försäkring, hovslagare mm. Jag bor i en liten stad i småland (mindre än växjö) så det är inte särskilt dyrt här.
Sen undrar jag också hur man kan lösa det med in och utsläpp av hästarna. Hur lång tid tar det att släppa ut 8 hästar om man är två personer? Hur kan man lösa det med en familj där de båda vuxna jobbar? Hinner man åka ut mitt i veckan och släppa ut hästar, men ändå hinna till jobb och skola klockan 8.00? Hur skulle ni löst det?
Jag känner folk i stallet så jag har hästkunniga folk i min närhet om jag skulle behöva hjälp.
Det är en c-ponny.