Behöver boktips

N

nässla

Pga att vår valp skadade sig i augusti kunde vi inte gå valpkurs med henne, utan vi får vänta till våren och då är hon närmare året. Vi tränar med rasklubben just nu men det känns som om vi saknar kunskaper om både själva träningsbiten och om hundens utveckling. Så jag behöver tips på böcker som tar upp grundläggande lydnadsträning och såna som handlar om unghundar, allt det här med könsmognad osv. Så fram med era bästa boktips nu!

Sv: Behöver boktips

Barbo Börjessons böcker:
Valpskolan
Hundskolan
Valpen blir tonåring

En liten bok om grundläggande etologi, inte så mycket konkret lydnadsträning men det står om hundens utvecklingsfaser osv. (och så är det ju så fina illustrationer :angel:):
Erik Wilsson -Etologi för hundägare

Ja, valpen blir tonåring ska vi absolut skaffa, vi har ett akut fall av "fjortis" här hemma :angel:

Dom tre böckerna som Barbro Börjesson har gjort är kanon bra till de flesta .

Sedan lydnadsboken
klass 1 2 3
Memea Mohlin

finns en masa bra böcker. slå på nätet
lydnads böcker
hund

Jag skulle, till alla, rekommendera Anders Hallgrens "Alfasyndromet". En mycket intressant bok... Sen gillar jag också "Kontaktkontraket" som jag just nu inte minns författarens namn på ... en kvinna ... vad heter hon nu, asch...

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 263
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 542
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 538
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 512
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II