Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

antonov

Kan någon hjälpa mig lite detta är skitjobbigt för mig:

Den 23 september rök jag och min pojkvän ihop och bestämde oss för att inte ses mer.

Den 25/9 fick jag min mens.

Den 29/9 hade jag sex med ett ex....full och ledsen och på den vägen blev det.

Den 30/9 krälade pojkvännen tillbaka, VI hade sex.

Den 2/10 svalde jag ett akut-p-piller (mitt livs första)

Den 9/9 borde jag haft min ägglossning (men den kan ju tydligen flyttas på av akut-p-piller)

Den 13/10 hade jag en rejäl stregring på en ÄL-sticka

Idag sitter jag och har rejält ömma bröst och mår urkonstigt. Jag har vart gravid en gång tidigare (slutade i MF) och då svällde tuttarna direkt och gjorde ont men när och hur ska jag ens ha hunnit med detta???
Precis efter mensen verkar det ju otrooligt att jag hunnit bli gravid (och snacka om att sitta i en prekär situation då :-( ) speciellt med akutpillret inblandat. Om jag nu hade ägglossning i helgen känns det ju hemskt, hemskt tidigt att ha symtom på en graviditet!

Någon som har några förslag?? och ja jag har köpt Clearblue på vägen hem och ska testa med morgonurinen imorgon bitti.
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Moralkakor???

Varför det? Men testa först så vet du om du ska bekymra dig öht!

Bekymren dig inte förrän du vet om bekymren bekymrar dig, säger min mormor.

Ha det bra // Åsa
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Det är kloka ord men jag har en sådan konstig känsla i kroppen både i mage och tuttar (vilka är svullna, spända och gör ont) och vill just nu inget hellre än att sova gott och pinka på stickan imorgon bitti och vara helt fri från alla bekymmer efter det. Har precis räknat på ett annat scenario och då är jag i vecka 7+0.....
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Jag får inte ihop det. Du hade sex över en vecka innan du hade ägglossning, eventuellt ännu tidigare. Då borde du inte kunnat bli gravid. Man blir gravid vid ägglossningen, inte två veckor tidigare. Och spermierna lever upp till ca 5 dagar, i gynnsamma förhållanden.

Kan dina symptom vara en följd av akut-p-pillret?
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Ja nu var ju pojkvännen hemma i helgen och då blev det ju mer av den varan, det var kanske inte så tydligt. Men jag är alldeles förvirrad. Ska nog sätta mig på en sticka här och nu så kanske jag blir lugnare. Jag tycker ju att akutpiller symtom borde ha kommit i samband med att jag tog det eftersom det är så viktigt att man tar det nära det oskyddade sexet s a s.
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

jag fick min mens typ 2 veckor efter akutpillret när jag tog det...
Vet inte om det brukar dröja så länge. Kände mig askonstig...
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Jag har ju heller aldrig tagit det där j-a pillret förut och man kan ju säga såhär om inte pojkvännen bett mig fara och flyga hade jag ju inte heller hamnat i den situationen att jag trodde mig vara singel och bitter igen.... och då hade han vart den enda i min säng men nu är jag ju lätt stressad av det mesta kring detta! Nej avslappningsövningar är nog det som gäller nu. Natti,n atti
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

lilla rara ;). Vi är fler som vart i samma sits som du... Fast jag var aldrig gravid, men klart att man var nojjig... Usch...
Förstår lätt din oro...
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Stickan visade negativt men har fortfarande en underlig känsla i kroppen. Får nog avvakta ett par dagar till och se vad som händer...
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Äsch, oroa dej inte! Du är verkligen inte ensam om att vara i den situationen du är i, så ta det lungt och stressa inte upp dej i onödan.

Fast, nu ska jag säga någonting mindre trevligt kanske. Jag kände på mej att jag var gravid och alla tecken visade på att jag var det också, men jag gjorde 2 grav. test med 3 veckor emellan och båda visade sej vara negativa. Det hela slutade i alla fall med att jag fick ett missfall, så gravid var jag.

Jag vet i alla fall en kvinna till som har 2 barn och under hennes båda graviditeter visade testen negativt. Barnen är dock väldigt mycket verkliga!!
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Om du är osäker och orolig så boka tid för gynundersökning, testerna är inte alltid tillförlitliga.
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Jag ska testa igen i helgen, hemma.
Fortfarande har jag en annorlunda känsla i kroppen och lite förändringar utvändigt på "le boobs"....
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Det kan man ha i alla fall. Speciellt i en sån här stressig och pressad situation. Inte heller ovanligt att man tror sig vara gravid trots att man inte är det. Och man kan faktiskt vara skengravid med. Hoppas allt löser sig!
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Jag är kanske just skendräktig...:rofl: men jag som aldrig brukar kräkas har gjort så både igår och idag så jag undrar jag vad som är på g!
Kändes inte så fint att rusa ut ur styrelserummet i eftermiddags och mer eller mindre golva en kollega på väg för att hinna stoppa huvudet i toan:eek:
 
Sv: Behöver verkligen hjälp och inga moralkakor

Hur har det gått???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ jag har efter 9 års uppehåll från allt vad preventivmedel heter nu blivit övertalad av barnmorskan att börja käka mellanpiller (som de...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
15 853
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp