Behöver era råd

blue12

Trådstartare
I somras fixade vi iordning stallet så man kan använda detta, sen hittade jag två härliga hästar och allt var så hilma bra, vi red hela sommaren o hösten, sen började mitt elände, jag skadade mig och nu har jag fått en sjukdom som gör att jag nog måste sälja mina båda hästar, Jag vill ju bo kvar här, inte flytta till en lägenhet, FAN säger jag.
jag är så:mad:n djurvän och tror att bara jag kan ta hand om mina älsklingar, vad ska jag göra, kan ni ge mig råd hur jag ska orka ge upp allt som jag byggt upp och nu ramlar ihop som ett korthus. Tacksam för råd från er andra
 
Sv: Behöver era råd

Nu vet jag inte vad som hänt dig, men jag har flera allvarligare sjukdomar + att jag blivit förlamad och lite stelopererad och det går faktiskt att ha häst trots det!

Dock måste man rannsaka sig själv och rationalisera bort allt onödigt och göra livet enkelt för att man ska orka.
Å lösningar, det finns på allt om man vill!

Så kom igen nu, tänk positivt så ska du greja det här också!
 
Sv: Behöver era råd

Du kan väl skriv hur du har löst dina problem, jag är ensam, min man som finns där endast vid akuta tillfällen. Jag har flera problem, men det sista är att jag antagligen har fått epelepsi, hade svimmat i stallet och låg där i ca en timme och blod överallt, jag kan alltså ramla ihop när som helst, tjäns väldig otryckt. ny är unte alla prover klara men något fel är det när man ligger avsvimmad i en timme.
 
Sv: Behöver era råd

Du kan väl skriv hur du har löst dina problem, jag är ensam, min man som finns där endast vid akuta tillfällen. Jag har flera problem, men det sista är att jag antagligen har fått epelepsi, hade svimmat i stallet och låg där i ca en timme och blod överallt, jag kan alltså ramla ihop när som helst, tjäns väldig otryckt. ny är unte alla prover klara men något fel är det när man ligger avsvimmad i en timme.

Fast mina lösningar behöver ju inte vara rätt för dig, ska jag kunna hjälpa dig behöver jag ju veta alla dina problem.
Är det "bara" epilepsi som är ditt problem?
Jag har inte epilepsi, men får också kramper men jag vaknar inte av mig själv utan det är ambulans osv som gäller.
Mina problem går inte att medicinera bort, epilepsi brukar ju gå att medicinera med bra resultat när man väl hittat rätt medicin :)
Vid epilepsi finns även flera larmlösningar som kan få dig att känna dig tryggare.
Så ge det lite tid att hitta rätt tillsammans med läkarna så ska du se att det kommer att lösa sig.
Jag tycker inte du ska oroa dig, det kommer ordna sig :)

*styrkekramar*
 
Sv: Behöver era råd

Livet blir lättare om du accepterar att du inte är den enda i världen som kan ta hand om dina hästar.
 
Sv: Behöver era råd

epilepsi ar inte hela varlden, jo det ar det men det gar att gora ngt at det.. men forst, din gubbe maste ta mer ansvar och om hastarna ar ditt intresse sa skulle han val visa att han alskar dig nock att stodja dig..
jag har cataplexi, med falla ihop tillfallen.. plus ms och aven om det sakta sa rider jag emellan at.. har ingen gubbe sa det ar jag mig sjalv och jag.. saker gar langsamt men hanger i dar och du kan ocksa..medicine finns for epilepsi och prata med doktorn om det. ocksa larmanordningar.. mina pallar har lart sig/kanner pa sig pa ngt satt nar jag borjar bli dalig och mitt sto har faktiskt flyttat sig narma mig sa jag kan hanga pa henne nar jag ar pa vag att ramla.. och som det ar sagt, hang in there, du kan ha kvar dina hastar, kanske se dig efter en medryttare/stalltomte person som kan komma och hjalpa dig emellanat.. lycka till lat oss veta vad som sker...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 002
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 153
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 323
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp