Behandlingsjournal

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Behandlingsjournal

Skönt att det inte bara var jag som tappade hakan när jag hörde de här.. Vad bra STC är på att informera ;)

Fast det stod i propparna & på travsport.se när det blev aktuellt... :)

Vi har fört journal sen det infördes. Vi lägger även in klinikbehandlingar.

Jag sriver upp allt som är karens på, använder den förtryckta från STC. STC/SPTF gick ut med info till alla ponnytränare när kravet infördes så jag har haft det sedan dess.

Hos oss stod det i en period i varenda program + att det som Lobysalice skriver stod i propparna och på travsport.

Jag laddar sällan ner proppen men lyckades faktiskt hänga med i svängarna där.

Talade om för alla på gården att behandlings journaler var tvång på, och jag har aldrig blivit så ut skrattad någonsin. De flesta har läst om det men ingen har skrivit något. Bara behandlingarna som måste införas i passet. Personligen tycker jag det verkar total korkat men STC kör fortfarande med USSR diktaturs regler för att hålla oss i schack men inte matt;).

Tror nog inte du tkr det är korkat den dagen det blir en kontroll.

Tkr det är bra för en själv oxå att kunna gå tillbaka å se vad som har gjort när var hur.

Tror nog inte du tkr det är korkat den dagen det blir en kontroll.

Tkr det är bra för en själv oxå att kunna gå tillbaka å se vad som har gjort när var hur.

Jo jag tycker det är total korkat för jag har aldrig hört om någon som fått kontroll på sig;). Förstår inte vitsen med det heller. Hur skall de kunna veta om jag använt blue lotion för mer än några timmar sen (lukten)?
Men jag börjar plita ner lite om jag använder något med karens på.
Dock ingen annan som gör det.

Det handlar mest om om din häst blir inkallad till dopingprov och visar positivt. Då måste de kunna gå tillbaka och titta på vad du behandlat hästen med som kan gett utslag. Om du inte har någon behandlingsjournal så är det bara ditt ord som gäller. Då kan de ju bli lite knepigare.

Som jag skrev tidigare i tråden...

det är Liniment Blue från eclipse biofarmab som har karens (96timmar from. 1/1-2009). Alltså inte vanliga Blue Lotion.

Lite svårt att förstå det när du skriver fel namn ;) Det är väl bara byta till en tillåten variant? Tycker båda funkar lika bra.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: Unafraid
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sex nya deltagare från trav- och galoppsporten får via ATG Talang möjlighet att boosta sin satsning mot toppen i sin respektive sport...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka