Behandling med tildren

Monsieur de Mai

Trådstartare
Någon som varit med om att ha fått sin häst behandlad i tex en knäled med preparatet tildren?

Och hur gick de tillväga när de behandlade hästen?

Vad blev det för resultat av behandlingen?

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Behandling med tildren

Har aldrig hört talas om preparatet:confused: kan du berätta mer om det?

Nej tyvärr, jag vet heller inget. Inte mer än att det brukar användas vid behandling av spatt och ofta via dropp.

Men hästen vi har i proffsträning har blivit behandlad med det i knäleden. Så det är därför jag är nyfiken på om någon mer behandlat sin häst med det.

Sv: Behandling med tildren

Lägg frågan på hästvård istället. Tildren har ju visat sig fungera ganska bra på spatthästar.
Dyrt, farligt, (tydligen kan vissa hästar dö av behandlingen), men flera hästar har uppenbarligen fått Tildren som sista chansen, och faktiskt blivit mycket bättre.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Ajda
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
459
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 579
Senast: Cs218
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 772
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar