Behandling med Biolight!

Snobben

Trådstartare
Är det någon här som har behandlat sin häst med Biolight?
(eller sig själv för den delen)
Mot vad & funkade det bra?Verkar ju komma mer & mer att behandla med biolight.Vore intressant & höra ev erfarenheter!

Sv: Behandling med Biolight!

Jag har behandlat en av mina hästar med Biolight. Hon hade vid koll med värmekamera reaktioner i båda frambenen/knäna. Hon fick 2-3 behandlingar kombinerat med back-on-track paddar samt kylbalsam efter träning. Hästen var aldrig halt då hade jag naturligtvis kollat henne på klinik. :)
Efter behandlingarna försvann reaktionerna.

Låter ju bra!Min häst är kollad på klinik och ska vara okej,men då svullnaden inte gått bort så vill jag testa något annat.Ser fram mot resultat! :)

Jag undrar bara vilken utbildning kamerakillen hade för att kunna avgöra om det han såg var en sjuklig process, en artefakt el helt naturligt. Att behandla en frisk häst bara utgående från vad man ser på en värmekamera är en utmärkt affärside inget annat.
PL

Senast ändrad:

peter_lundin skrev:
Jag undrar bara vilken utbildning kamerakillen hade för att kunna avgöra om det han såg var en sjuklig process, en artefakt el helt naturligt. Att behandla en frisk häst bara utgående från vad man ser på en värmekamera är en utmärkt affärside inget annat.
PL

Håller med om att man ska vara aktsam med att tro för mycket på värmekameror,speciellt om hästen inte visat problem innan.
Men kan nog vara bra komplement till att utreda ett problem om man kan läsa resultatet rätt.
Då min häst har problem där jag testar behandlingen så ser jag det som ett försök att ev lösa problemet.
Vad anser du om behandling med biolight?Erfarenhet?

peter_lundin skrev:
PL

"har hört" av en duktig kille att det är oerhört svårt att få ett bra och trovärdigt resultat med en värmekamera, han kunde tex få en isbit att bli röd :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
422
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud