Behandlig av equiatriker

M

Mysoxen

Hej!

Ni som har haft equiatriker som har behandlat era hästar, brukar ni uppleva att hästarna blir stela eller får träningsvärk efter behandlingen? Om så är fallet när brukar det ge med sig?

Min häst fick behandlig för 1 vecka sedan och ser inte helt smidig ut om man säger så, tilläggas ska att han var fin före men min tanke om att en genomgång och lite massage kan ju aldrig skada kanske var helt uppåt väggarna :crazy:
Vi har dragits med diverse problem en längre tid och hästen hade precis konstaterats ohalt av veterinär, med facit i hand så skulle jag nog ha avbokat tiden för equiatrikern och varit nöjd men som sagt jag tänkte att det inte skulle göra någon skada.

Vad säger ni några erfarenheter att dela med er av?

MVH / Mysoxen, en hästägare på gränsen till nervsammanbrott :eek:

Sv: Behandlig av equiatriker

Min ET har varnat mig för dessa equiatriker, hon skulle inte släppa en sån över tröskeln. :eek:

Vad är ET??? Om det betyder equiterapeut, vilket det kanske inte gör, så vad är skillnaden mot en equiatriker är inte det samma sak? Ursäkta en okunnig :confused: men jag måste fråga. Hon kan väl inte varna för sig själv så jag skulle gärna vilja veta skillnaden.

tack på förhand!

Ok då förstår jag. Jag måste kolla när jag kommer hem vad det stod på visitkortet för det är inte omöjligt att det stod equiterapeut men jag trodde att det var samma sak som en equiatriker, olika ord för samma sak men tji fick jag.

Skulle hur som helst vara intressant att höra varför en ET varnar för en equiatriker. Känner mig villrådig nu och nervsammanbrottet är närmare...

Liknande trådar

Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
2 909
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
2 938
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 616
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 345
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar