C
carnival
Nu behöver jag lite hjälp då beslutsångesten är enorm.Sålde barnens c-ponny i april och köpte en stor häst.Två månader senare är ponnyn hemma igen då vi fått köpa tillbaka henne pga av att rtg visar skleros på två bröstkotor och två ihopvuxna ländkotor. Har ej ont men är stel då hon mest gått i hagen sen hon såldes.Har åkt till klinik igen där de säger att hon kan ha det bra som sällskaps ponny till vår häst. Problemet är att jag inte har råd att ha båda inhyrda.Mina alternativ.
1.Dömma ut ponnyn helt-hästen är kvar.
2.Triangelmärka ponnyn o sälja henne
3.Göra om en liten lada och ha båda hästarna hemma.(har ej fått tag i markägaren runt ladan)Sommarbete har jag gratis 1km längre bort.
Idag betalar jag 1000kr för häst,800 för ponnyn inhyrd.5oo respt 350 för sommarbete.
Hur skulle ni göra?
Hur mycket hö- halm- spån förbrukar man på en vinter??Ska naturligtvis sätta mig och räkna men det brukar finnas så många kloka...Om ponnyn t-märks vad betalar försäkringen ut om jag måste ta bort henne om några år?
Hjälp mig är ni snälla.
1.Dömma ut ponnyn helt-hästen är kvar.
2.Triangelmärka ponnyn o sälja henne
3.Göra om en liten lada och ha båda hästarna hemma.(har ej fått tag i markägaren runt ladan)Sommarbete har jag gratis 1km längre bort.
Idag betalar jag 1000kr för häst,800 för ponnyn inhyrd.5oo respt 350 för sommarbete.
Hur skulle ni göra?
Hur mycket hö- halm- spån förbrukar man på en vinter??Ska naturligtvis sätta mig och räkna men det brukar finnas så många kloka...Om ponnyn t-märks vad betalar försäkringen ut om jag måste ta bort henne om några år?
Hjälp mig är ni snälla.
Senast ändrad av en moderator: