Får jag välja kompostering så vill jag det. Tänk va häftigt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner detsamma.När är död hoppas jag att de tar vara på det som kan vara till nytta för andra,
det som blir kvar kan de lämna i ett dike eller likande.
Mitt engagemang för en bättre värld stannar inte vid min död, så för min del får det gärna ske på bästa tänkbara sätt som minimerar belastningen av min existens.Jag är inte säker på att jag bryr mig något vidare vad som händer när jag dött.
Vad är en Sky Burial? Menar du där askan strös från ett flygplan, eller (som de jag känner) av en skydiver som hoppar med askan i en påse som sen öppnas i frifall? Ganska vanligt i USA, dotterns fd pojkvän hoppade med sin farfars aska.Med det sagt så hade jag själv valt kremering i första hand. Sky Burial förekommer på ytterst få platser i världen och bortsett från miljöpåverkan med transport tror jag inte de tar emot utlänningar.
Nä Sky Burial är en typ av "gravsättning" som ffa utförs i Tibet och innebär att man lägger ut kroppen till vilda djur och låter dem äta upp den. Pga den hårda och steniga terrängen i stora delar av Tibet samt avsaknaden är virke är det väldigt svårt att båda jordbegrava och kremera och eftersom man inte behöver sin kropp efter döden anses det vara ett enklare och mot naturen mer generöst sätt att göra sig av med den. När det bara är skelettet kvar slår man sönder benen så att djuren kan äta även dem.Vad är en Sky Burial? Menar du där askan strös från ett flygplan, eller (som de jag känner) av en skydiver som hoppar med askan i en påse som sen öppnas i frifall? Ganska vanligt i USA, dotterns fd pojkvän hoppade med sin farfars aska.